Ostin tammikuussa läppärin, ostopaikkaa en tällä hetkellä mainitse. Merkki on LG ja oli keskihintaa, 900 euron luokkaa ohjelmistoineen kaikkineen. Läppäri pelasi muutaman kuukauden moitteettomasti, kunnes alko parin näppäimen kanssa tulla ongelmia, vaikka paino, ni ei totellu kuin harvoin. Vihdoista viimein vein koneen huoltoon. No, tunnin sisään tuli soitto, menojeni vuoksi en päässy kyseisenä päivänä vastaan, enkä koko viikkona. Tänään tuli päivällä taas soitto kyseisetä paikasta ja ehdin vastaamaan. Tuli kuin puun takaa tuomio: ottanu damagee. Myyntiliikkeen huoltaja sanoi, että todennäköisemmin joudun itse maksamaan koko jutun (menee kai emolevy vaihtoon, vaikken ymmärrä miten se liittyy näppäimistöongelmaan). Läppäri ei ole mitenkään voinu ottaa damagee itseensä kun se on ollu pöydällä koko ajan, ja normaalissa käytössä koko ajan, siis silloin tällöin pelaamiseen, netti ja tekstinkäsittelyssä. Liikkeessä lupasivat tyhjentää kovalevyn ja asentaa windowsin uudestaan mikäli vien mukana tulleita levyjä takaisin ja jolla saataisiin ohjelmasta johtuva vika uudelleenasennuksella poistettua. Kyseiset näppäimet, jotka ei toimi, ei käyttäydy sen kummemmin muihin nähden, siis ei ole jäykkiä eikä löysiä painettaessa. Kyseessä on ensimmäinen läppärini, vaikka tietokoneasioissa on liki 20 vuoden kokemus. Kysymys kuuluu, onko kellään ollu samanlaista ongelmaa ja miten on huolto toiminu?
Jos kaikki mitä kirjotit on totta, niin en voi kuin ihmetellä huollon vastausta? Jos on damagee niin sen merkit on selvät. Näppäimistön toiminta on helppo testata vaikka boottaavalla tikulla c-juureen ja testata siellä kaikki näppäimet, silloin suljetaan pois softasta aiheutava, vaikka sekin on harvinaista, siksi toi kovalevyn uudelleen asennus on aivan turhaa rahastusta. jos emolevyltä on keyboard controller rikki niin silloin kyllä näppiksestä on enemmän näppäimiä pimeenä kuin vaan kaksi. Luulen että vaan tässä tapauksessa uuden näppiksen vaihto hoitaa homman ja sen pitäs mennä kyllä takuuseen ilman nikotteluja. Minä en hyväksyis mitään ehdotustakaan että olis damagee näppiksessä vaan takuuseen näppiksen vaihto ilman muuta. Älä anna asentaa winukka uudestaan, muuten menetät kaiken ja vielä hyvässä lykyssä joudut maksumieheksi vaikka uudelleen asennus ei auttanukkaan. Uusi näppäimistö takuuseen niin koneesi on taas kunnossa. Tai alat käyttää ulkopuolista näppistä.