Läppärin näyttö rikki ja kuva ei siirry enää televisioon

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by korpila, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. korpila

korpila Member

Trophy Points:
    11
    Noniin,

Jonkun aikaa olen sinnitellyt Acerini kanssa, josta on näyttö rikki. Olen käyttänyt sitä Dvi-Hdmi johdolla kiinni telkkarissa ja on toiminut ihan sujuvasti TÄHÄN MENNESSÄ!

Toissa päivänä säädin johtojen kanssa ja kuva ei enää siirry telkkariin, kun kytken johdon läppäristä telkkariin. Aiemmin kun vaan laittoi johdon kiinni, niin kuva tuli telkkariin, mutta ei enää! Kuva vaan jäkittää läppärin rikkinäisellä näytöllä (kuvasta ei saa selvää, se on vaan valoja) ja windows ilmoittaa merkkiäänellä ulkoisen laitteen kytkennästä, mutta siihen se sitten jää.

Kokeilin vaan vaihtaa televisiosta Hdmi1:stä johdon kiinni Hdmi3:een, ja kuva siirtyi mutta ääntä en saanut toimimaan sitä kautta erillisellä johdolla, joten päätin siirtyä takaisin käyttämään Hdmi1:stä ja sitten, kuin tilauksesta, wintoosa päätti jättää kuvan siirtämisen sikseen.

Olen yrittänyt käynnistää konetta niin, että johdot on olleet kiinni ja että johdot eivät ole olleet kiinni ja ei auta. Olisko tähän jollain joku vippaskonsti, esim. kokeilla vga:lla? Vai onko vaan vietävä näytön korjaukseen koko rotisko?

Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page