Noin 4 kuukautta vanhan läppärini näyttöön ilmestyi halkeama. Yhtenä päivänä käytin sitä, ja se oli ehjä, seuraavana päivänä kun avastin koneen, näytön keskelle alaosaan oli ilmestynyt n. 5x8cm kokoinen musta alue jonka keskeltä kulkee ohut viiru, ja pallon yläpuolella ja oikealla puolella on valkoista ja muuta värivirheellistä aluetta puolen näytön verran. Siis lähes täysin käyttökelvoton kapistus. Kone toimii mainiosti muuten, puoli näyttöä näkyy normaalisti. Tilannehan näyttää ihan siltä, että kone olisi ottanut jonkinlaista iskua. En kuitenkaan keksi yhtään mahdollisuutta siihen. Kone ei ole paiskottu tai lyöty missään vaiheessa, ja näytön kansipuolella ei ole naarmuakaan. En ole varma onko näyttö varsinaisesti haljennut, koska sormella siinä ei tunnu halkeamaa, mutta pieni viiru kyllä näkyy. Koitan toki saada konetta takuuhuollettua, mutta pelkään että sanovat minun paskoneen näytön itse. Ja sekös on vittumaista. En kyllä itsekään käsitä miten tuollainen voisi itsestään ilmestyä. Jos eivät kelpuuta takuuseen millään, niin mitä mahdollisuuksia konetta on korjata itse? Siis ei korjuuttaa, vaan esim hommata jostain vastaava näyttöpaneeli ja vaihtaa itse. Mistä saisi selville mikä näyttöpaneelin tarkempi "malli" on. Vai onko todennäköistä että antavat takuun jos vänkään että en ihan oikeasti ole ruhjonut näyttöä? Kone: Emachines E642G
http://www.ebay.com/itm/15-6-Laptop-LED-LCD-Screen-Acer-eMachines-E642-/120753850629 http://www.youtube.com/watch?v=UZw9bA_XlU8 http://www.laptopscreensreplacement.co.uk/2011/07/emachines-e430-e442-e525-e527-e528-e625.html
Moi, Työni puolesta olen törmännyt pari kertaa näihin haljenneisiin näyttööihin. Huolto ei ikinä ole mennyt takuuseen ja HP:n läppäreistä kun on ollut kyse niin hinta on ollut 500-600€ väliltä (sis.työt). Tosin käyttämissämme koneissa on ollut LED-taustavalaistut näytöt jotka tietysti ovat korottaneet hintaa, mutta anyway takuuseen tuskin menee.
Tuskin saat takuuseen. Kyllä liike keksii keinot,että ei tarvitse korvata, vetoaa siihen,että asiakas on itse aiheuttanut vian. Onko kotivakuutusta,sitä kautta voi koittaa saada korjaukseen.Vaatii tosin korjauksesta kirjallisen kustannusarvion. Mutta tuskin kotivakuutuskaan korvaa mitään,kun on takuunalainen laite. Saatko laitettua tänne valokuvaa näytöstä.?
En, mutta aika lailla näyttäisi halkeama olevan yhdessä kohti josta valkoinen/harmaa alue sitten leviää. Mutta taisin tajuta että mistä tuo on tullut; nappikuuloke on jäänyt näytön väliin kun olen laittanut kannen kiinni. Ainut mahdollisuus. Kun oli silloin napit käytössä kun käytin ennenkun tuo ilmestyi. Kiitos noista paneelin vaihtamiseen liittyvistä linkeistä. Niistä kuitenkin vielä kysymys: Koneeni spekseissä lukee näytöstä vain että 15.6" HD LCD. Ei siis LEDistä mitään. Kaverilla on samanmerkkinen kalliimpi kone ja spekseissä mainitaan se LED. Käykö tuo LED-paneeli tähän jos tässä ei ole nykyään sitä? Vai onko liittimet erilaiset? Voin purkaa näytön viikon päästä ja sitten nään kyllä tarkan mallin ilmeisesti paneelin takaa jostain?