Läppäristä kuva televiisioon?

Discussion in 'TV-out -ongelmat ja -keskustelu' started by mikkism, Dec 19, 2005.

1. mikkism

mikkism Member

Trophy Points:
    16
    Katseli jo ennestään vastaavia aiheita, mutta yksikään ei oikein tuntunut vastaavan obgelmaani;
    Minulla lähtee läppäristäni 4-napainen s-video ulos. Telkkari on niin vanha, että siitä ei löydy muuta kuin pari scarttia takaseinästä. Minulla on käytössäni svideo->rca -liitin ja rca-johtoa sekä vielä scart-adapteri. Telkkarissa ei näy kuva (tosin käynnistyksessä näkyy) ja näytönohjaimesta ei pysty säätämään kuvaa näkyväksi telkaan, koska se ei ilmeisesti edes tunnista koko laitetta.
    Näytönohjaimen ajureina pyyhkii Intelin Extreme graphics for Mobile ja homma kusee.
    Kiitoksia mielenkiinnostanne.. =)

2. ricardo

ricardo Guest

Ehkä tyhmä kysymys,mutta läppäreissähän on yleensä siinä näppäimistön ylärivillä näyttölaitteen vaihtonäppäin.Toimii yleensä esim.Fn-näppäimen kanssa,kun toisena näyttönä on vaikka projektori.

3. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
  4. mikkism

mikkism Member

Trophy Points:
    16
    ricardo -> Joo, Fn + F3 vaihtaa näyttöä, mutta tällä ei ole vaikutusta asiaan..

mika-> Olen jo käynyt noita oppaita jo niin monta läpi että pursuaa jo korvista ulos..

Jos kenelläkään olisi omakohtaisia kokemuksia asiasta, Fujitsu-Siemenssiläisen koneen omistajat varsinkin..
    Kikkelis-kokkelis, kohta lähtee kone vaihtoon!! (Et sattuis tarviimaan hyvää läppärii??) =)

5. ricardo

ricardo Guest

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Eli jos käynnistyksessä näkyy kuva TV:ssä niin silloin homma toimii.
    Windows:issa pitää valita vain oikea tila, eli tuolta Intel:in paneelista kun valitsee tuon TV:n päälle/toiseksi näytöksi niin pitäisi sen kuvankin näkyä Windows:issa.

7. Htm

Htm Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla oli kans ongelmia juuri Fujitsu-Siemensin läppärillä,
    mm. tuo fn-f3 ei toiminut.

Kokeileppa tätä comboa:
    ctrl-alt-f3

huom! Videosoitin (windvd, bsplayer jne.) ei saa olla päällä näyttöä vaihdettaessa.

8. mikkism

mikkism Member

Trophy Points:
    16
    Oon käyttäny semmosta aika pulia scart-muunninta; siinä on stereoaudio in ja rca in ja scart out.. (eli puna-valko-kelta || scart)
    Pitää varmaan ostaa tollainen liitin, en oo tienny että siitä scartista pitää valita sisään/ulos..
    Vai oisko mulla vika sitten siinä s-video -> rca -liittimessä?
    Sen toinen pää on 4-pinninen s-video ja parin tuuman johdonpätkän päässä on rca-naaras??
    Onko TÄLLÄ sitten mitään väliä??
    P.S. Kiitos kaikille kärsivällisyydestänne.. =)

9. mikkism

mikkism Member

Trophy Points:
    16
    Anteeks, pakko sanoo vielä Htm:lle, että sulta puuttuu yks H-kirjain tosta sun mieteleuseestas.. Kiitos.

10. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Jos se kuva on jo näkynyt TV:stä niin tuo SCART adapteri ei ole vääränlainen.

11. rytes

rytes Regular member

Trophy Points:
    26
    Koitappa ottaa tv:stä antennin johto pois, mulla autto,antennin johto aiheutti häiriötä ja tv ei alkanu tunnistumaan ennenkuin otin antennin johdon pois..

Share This Page