Laajakaista vaihtui -- läppärit eivät mene nettiin

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Humeros, Jan 13, 2010.

  1. Humeros

    Humeros Member

    Joined:
    May 19, 2007
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Eli vaihdoin tässä Dna laajakaistan (1m) Soneran 24m laajakaistaan ja sen seurauksena talouden molemmat läppärit kieltäytyvät menemästä nettiin koululla tai kirjastossa. Molemmat läppärit löytävät kodin langattoman verkon ja pääsevät kotona nettiin, mutteivät enää missään muualla. Tämä on sinänsä ongelmallista, koska tarvitsisin opiskelun puolesta päästä ainakin koulussa nettiin.

    Tarkoitus olisi päästä Turun yliopiston ja Kaupungin kirjaston SparkNet verkkoon. Molemmat koneet löytää kyseisen verkon normaaliin tapaan, mutteivät kuitenkaan kykene avaamaan internet-yhteyttä kyseisessä verkossa. Yhteyden tila on "connected", mutta selain ei yksinkertaisesti avaa mitään sivua.

    Samsungin NC10:ssä on käyttöjärjestelmänä XP ja HP:n Pavilionissa on Vista (32bit). Kotona on käytössä kaksi modeemia: Telewellin TW-EA501, joka on seinässä kiinni, ja sitten Buffalo AirStation, joka luo langattoman verkon. Nämä modeemit olivat käytössä myös Dna laajakaistan aikoihin, jolloin läppärit menivät vielä koululla ja kirjastossa nettiin, eli vika ei ole ilmeisesti niissä. Molemmat koneet ovat menneet aikaisemmin (dna laajakaistan aikoihin) nettiin täysin ongelmitta koululla ja kirjastossa. Ongelmat alkoivat välittömästi, kun Soneran laajakaista avattiin.

    Olen jo yrittänyt hakea neuvoa MuroBBS:stä (katso alla oleva linkki) ja kaikilta asiantuntevilta kavereiltani. Soitin myös Soneran HelpDesk palveluun, jossa lähinnä pyöriteltiin peukaloita ja ihmeltiin kyseisen ongelman mutkikkuutta. Useita erilaisia kikkoja olen jo koettanut ilman, että mikään olisi auttanut. Tärkeimmät jo koetetut vinkit olen listannut alas.

    http://murobbs.plaza.fi/ongelmat/635144-laajakaista-vaihtui-lappari-ei-mene-nettiin.html

    - Olen kokeillut pingata koululla esim. soneran verkkosivuja tai googlea, mutta yhteyttä ei muodostu.
    - Olen kokeillut sulkea windowsin ja virustentorjuntaohjelman palomuurit, tämäkään ei auttanut.
    - Mitään ylimääräistä asennuscd:tä ei tullut laajakaistan mukana.
    - Laajakaistan asentaja ei muuttanut mitään asetuksia modeemeissa tai läppäreissä.
    - Verkkoasetuksissa on merkintä, että IP, DHCP ja DNS haetaan automaattisesti.
    - Olen kokeillut useita eri selaimia (Chrome, Safari, IE, Firefox, Opera) tuloksetta.
    - Nokian XpressMusic 5800 menee normaalisti sekä kotona että koululla langattomaan nettiin.
    - Nettiasetuksissa EI ole ruksia "Proxy/välityspalvelin" -kohdassa.

    Kaikki vinkit ja neuvot otetaan kiitollisena vastaan! :)
    Ylös
     
    Last edited: Jan 13, 2010
  2. nurmoosta

    nurmoosta Active member

    Joined:
    Jan 15, 2004
    Messages:
    2,365
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66

Share This Page