Osaisikohan joku selventää minkälaisia toimenpiteitä puhelinyhtiössä joudutaan tekemään kun asiakas muttaa kaupunginosasta toiseen(ja tekee hyvissäajoin etukäteen muuttoilmoituksen)? Nimittäin: kaverini muutti täällä Lahdessa kaupungin alueella kerrostalosta toiseen ja soneralla kesti n. 7 ( seitsemän !!! ) viikkoa saada laajakaistayhteys jälleen kuntoon. Ei siis tarvinnut yhtiön miesten kaivaa edes kaapeliojaa routaiseen maahan... Tosin olishan sen kaapeliojan lapioinut tuossa ajassa jo itsekin vanhasta osoitteesta uuteen jos olisi tiennyt, että noin kauan kestää. Tähän kun vielä lisää jatkuvat katkokset, niin ei houkuta edes halvempi hinta vaihtamaan liittymää.
Lahdessa puhelinjohdot omistaa Päijät-Hämeen Puhelin Oyj, eli Soneran kilpaileva yritys. Tämä tarkoittaa sitä, että laajakaistaa toimittaessa uuteen osoitteeseen, täytyy Soneran esittää johdonvuokrauspyyntö paikalliselle puhelinyhtiölle. Luvan saamisessa kestää vaihdellen mitä tahansa parin viikon ja kuukauden välillä. Luvan saatuaan Sonera välittää tiedot asennuksesta ulkoistetulle asennusyhtiölle, jolla ruuhkista riippuen kestää asennuksessa parista päivästä kuukauteen. Sillä ei ole toimitusajan kannalta mitään väliä tilaako laajakaistan uutena liittymänä vai siirtääkö olemassa olevan liittymän uuteen osoitteeseen. Pelkkä muuttoilmoitus operaattorille ei riitä siirtämään laajakaistaa uuteen osoitteeseen, vaan täytyy erikseen ilmoittaa haluavansa siirtää myös laajakaistan. Tämä kannattaakin tehdä vaikka pari kuukautta ennen muuttoa, jos vain uusi osoite on selvillä.