Laajakaistareitittimen osto edessä.. Gurut auttakkee.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by keke777, Nov 17, 2008.

  1. keke777

    keke777 Member

    Joined:
    Sep 11, 2006
    Messages:
    20
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Elikkäs pitäisi ostaa "uutta" teknologiaa vanhan modeemin tilalle.
    Liittymä on 10 meganen ja olen katsellut paria reititintä. Buffalon WHR-HP-G54 ja Telewell TW-EA510 V.3. Pitäis kone saada seinään kiinni ja sit langaton PS3:lle. Onko noilla mitään suurta eroa toisiinsa? Ja onko adsl2+ yms. vaikutusta mihinkään?
     
  2. Betrayed

    Betrayed Moderator Staff Member

    Joined:
    Oct 12, 2004
    Messages:
    1,585
    Likes Received:
    2
    Trophy Points:
    68
    Eipä varmaan suurempia eroja ole. Hallinnassa ja käytettävyydessä on kyllä jotain eroja.

    Tottakai adsl2+ vaikuttaa johonkin :) jos se ei vaikuttaisi niin eihän sitä ominaisuutta laitettaisi. Varmista kuitenkin että liittymäsi on toteutettu ADSL-tekniikalla.
     
  3. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Joined:
    Aug 11, 2007
    Messages:
    1,168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Taitaa nykyään kaikki uudet mallit tukea adsl2+:saa. Itse olen suosinut a-linkin roadrunner sarjaa. Eroja ovat oikeastaan käyttöliittymä eri-merkkisten välillä. Joissakin ehkä helpompi avata portteja yms, mutta kyllä se kaikissa onnistuu.
     
  4. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Joined:
    Jul 15, 2007
    Messages:
    1,063
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Suosittelen D-Linkin reitittimiä, on hieman hinnakkaita mutta toimii varmasti.
     
  5. T/D/F

    T/D/F Regular member

    Joined:
    Jan 10, 2004
    Messages:
    319
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    .
    Olen eri mieltä. Viisi rikkinäistä D-Linkin tukiasemaa ja kolme rikkinäistä PCI-väylään kytkettävää wlan-korttia riittivät kertomaan D-Linkin "laadusta" ihan tarpeeksi. Sen sijaan esimerkiksi A-Linkin tuotteista en ole kuullut mitään huonoa, mutta D-Link on valmistaja, johon ainakaan itse en koske edes pitkällä tikulla.
     
  6. somebodyy

    somebodyy Regular member

    Joined:
    Jul 15, 2007
    Messages:
    1,063
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Ettei olisi jo käyttäjässä vikä.. :D Miksiköhän tuohon minun D-linkin tukiasemalle on annettu 11 -vuoden takuu.. Hmm

    Edit; http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=News&file=article&sid=740
    Näitä juttuja on ollut noissa A-linkin ^laatu^ reitittimissä..

    Just.. pysyn kannassani
     
    Last edited: Nov 18, 2008
  7. T/D/F

    T/D/F Regular member

    Joined:
    Jan 10, 2004
    Messages:
    319
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
    Itselläni ei ole ollut käytössä kuin tuo D-Linkin PCI-väyläinen wlan-kortti, tukiasemat olivat muualla. Ja takuu... noh, tuossa wlan-kortissa oli viiden vuoden takuu. Kun se hajosi, tappelimme maahantuojan kanssa kolme kuukautta, emmekä saaneet uutta korttia. Että turha niitä pitkiä takuita on antaa, jos ne eivät toimi. Olimme jo hankkineet uuden wlan-kortin, mutta kokeilimme kepillä jäätä. Ja tuo lähettämäsi linkki koskee softaa, ei itse laitetta. Softavikoja nyt on joka puolella. Uskoisin, että D-Linkin laitteissa voi yhtälailla olla bugeja - ja varmasti onkin. Bugitonta softaa on tuskin olemassa missään.
     

Share This Page