Olen ajatellu ostaa laajakuva näytön. Tuo ViewSonic VA2012W 20.1" 8ms. Näyttö maksaa noin 400€. Kuinka laajakuva soveltuu pelaamiseen? Onko siitä mitään haittaa? Ja onko 8ms näyttö riittävän nopea? Entäs tupla näyttö, onka kahta näyttöä tukevia pelejä?
Itse olen himoinnut laajakuvanäyttöä siitä asti, kun ostin tämän nykyisen. Näytöt tosin ovat aina parempia näyteikkunan "väärällä" puolella. Kahta erillistä näyttöä käytettäessä niiden raja tuppaa tulemaan juuri siihen parhaimpaan katselukohtaan, joten itse en sellaista viritelmää huolisi pelkästään pelikäyttöön. 8ms on aivan riittävän nopea mihin tahansa käyttöön. Kaikki kultasilmät, jotka sanovat näkevänsä häntimistä 8ms:n näytössä, voivat mennä vaikka tiltin foorumille vuodattamaan syvimpiä tuntemuksiaan näyttöjen häntimisestä.
suosittelen laajakuva näyttöä itselläni on acerin näyttö ja aivan helvetin hyvä pelata laajakuvanäytöstä!! =)
Laajakuvalla ja peleillä on ongelmia (tai lähinnä siinä että saa optimaalisen resoluution), kahden näytön tuki on vielä heikommassa jamassa, todella harva peli tukee useampaa näyttöä suoraan. http://www.widescreengamingforum.com/masterlist.php tuolla lista laajakuvaa tukevista peleistä ja miten tuen saa päälle.