Lacie ethernet verkkokovo

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by mamipi, Nov 25, 2008.

  1. mamipi

    mamipi Member

    Joined:
    Nov 1, 2006
    Messages:
    2
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Morjes!

    Kyseleilen verkkokovosta Lacie ethernet verkkokovosta (network space)... Voiko tähä kovoon päästä käsiksi ulkomaailmasta? esim. jos olen työmatkalla niin voinko päästä kovalevylle tallentamaan tietoja vaikka en ole kotona lähiverkossa?
     
  2. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Joined:
    Aug 21, 2007
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Sinun täytyy saada yhteys kotiverkkoosi. Jos voisit käyttää sitä ilman mitään salasanaa, niin kuka vaan muukin voisi :D.
     
  3. rmCowboy

    rmCowboy Regular member

    Joined:
    Aug 11, 2007
    Messages:
    1,168
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    En jaksa nyt googlettaa että onko tuossa sitä mutta ainakin noissa buffalon verkkokiintolevyissä pääsee selaimella helposti käsiksi ulkomailmasta omaan levyyn.
     
  4. Ddarud

    Ddarud Regular member

    Joined:
    Aug 21, 2007
    Messages:
    275
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    En jaksa nyt googlettaa mutta ainakin pitää säätää modeemi siltaavaksi (melkein aina oletuksena reitittävä) ennen kuin on mahdollista yhdistää kovalevyyn.
     
  5. Iguanodon

    Iguanodon Guest

    Itse suosittelisin tätä HP:n Media Vault Pro:ta, Serv-it:ltä vielä varsin kohtuulliseen 179€ hintaan.

    Ollut nyt reilu kuukauden käytössä.
    Todella hyvä käyttäjien hallinta, yhteys netin yli https:llä (useimmissa ftp:llä), ottaa heti varmuuskopion yksittäisistä kansioista kun sen sisältö muuttuu, mahdollisuus palata varmuuskopioiduista kansioista versioita taaksepäin (max.9), koko levyosion varmuuskopiointi verkon yli, raid 1, median streemaus (toimii Xbox360), ym...

    Miinuksena: Kova ääninen, vähän ruman näköinen, ei bittorrent:ia.

    Ohjekirja josta lisätietoja.
     
    Last edited by a moderator: Nov 26, 2008
  6. juzug

    juzug Member

    Joined:
    Mar 10, 2003
    Messages:
    7
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En ole varma, mitä levyä tarkoitat, mutta itse ostin pari kuukautta sitten Lacie Ethernet Disk Minin (500GB) ja siihen siis pääsee käsiksi ulkomaailmasta. Esimerkiksi www-selaimella tai ftp:llä. Levyssä itsessään on jokin serverisofta, jolloin noihin pääsee itse asiassa käsiksi oletuksena yksinkertaisen käyttöliittymän kautta. Eli varsinkin levyltä lataaminen on hyvin helppoa ulkomaailmasta.
     

Share This Page