Jep. Sain tuon ääniongelman korjattua josta aiemmin laitoin kyssäriä ( En saanut ääniä irti koneesta ja laitehallinnassa luki äänikorttini kohdalla "Laitetta ei voi käynnistää, Koodi 10" Kävin Biosista ruksaamassa " onboard audio " kohdasta AUTO pois ja ruksi kohtaan ENABLE ja alkoi wörkkii tosin nyt on integroitu äänipiiri AC97 sen aikaa kunnes saan win7 kanssa yhteensopivan äänikortin ( Oli Sb live 1024 CT 4830 ). Muutama päivä siitä käväsin laitehallinnassaja siellä on nyt koskien muistikortinlukijaa kaikissa huutomerkki ja sama ilmoitus "Laitetta ei voi käynnistää, Koodi 10" Ja tämä siis toimi vielä tuolloin kun äänikorttia ihmettelin. Ja myös sellaisessa on huutomerkki kuin " PCI- Syöttölaite"(Mikähän sekin on ? ) Olen testannut päivitykset , mutta parhaimmat on jotka Winukka löysi jo asennettu. Olen poistanut ja taas asentanut nuo, ei vaikutusta. Myöskin poistanut kokonaan laitehallinnan kautta tuon "Kannettavat laitteet" ja asentanut, ei vaikutusta. Huoh, mitähän seuraavaksi ? En ole mielestäni vaikuttanut asiaan asentamillani ohjelmilla. Onkos tuolla Biosissa tuollekin vaikutukselle "sarake" vai löytyykö ratkaisu muualta. XP aikana ei mitään onkelmia oikeastaan missään laitehallinnan rivillä paitsi " SM Bus Controller" mutta ilmankin näköjään pärjäsin.
Ms - 7093 / 7184 MSI- Amethyst - M RS - 480 SB - 400 Tämähän on pakettihärdelli HP t3149.fi Olen käynyt tuol HP:n sivuil ja vähän muuallakin, mut ei paljon WIN 7 löydy juttuja.