Lame(tyhmiä kysymyksiä ?)

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by Ghostdog, Jan 29, 2002.

1. Ghostdog

Ghostdog Regular member

Trophy Points:
    26
    Tämä liityy oikeastaan dvd-rippaus ohjeeseen.

Ohjeissa käyttetään Lame:in kodekkia ja sain sellaisen vaikutelman että juuri se kohta ohjeessa olisi tärkeä ? Itselläni on kyllä kaksi MP3-formaattia Virtual Dubin audio-valikosta mutta kummankaan perässä ei ole Lame-merkintää. Eli minulla ei ole kyseistä kodekkia asnnettuna ja tuo asennus on minulle pieni mysteeri. Kysymykset kuuluvat: Eihän Lame:in kodekki ole mitenkään pakollinen ? Mitä etuja Lame:illa on verrattuna muihin MP3-formaatteihin ? Ohjeessa mainitaan myöskin että on muita menetelmiä jotka tuotavat parempaa ääntä.
    Voisitko kertoa vähän näistä menetelmistä.
    Ja voisitko neuvoa tuossa Lame-kodekin asenuksessa.

2. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    Tarkoitat ilmeisesti DVD->DivX 4:3 -ohjetta. Heitä se ohje mäkeen kunnes saamme sen muutettua paremmaksi, 16:9 -ohje on päivitetty oikeaksi jo joulukuussa. Eli tuo LAME ACM ei tunnu asentuvan oikein itkemälläkään Dubbiin oikein, jonka takia pakkauksessa käytetään nykyisin CDEx:ää pakkaamaan audio LAMElla Mp3:ksi.

LAME on heittämällä parasta MP3-laatua tuottava pakkeri nykyisin, siinä yksinkertainen syy, miksi sitä käytetään.

Muita tapoja saada parempaa audiota ovat mm. AC3-audion jättäminen klippiin, mutta se vaatii toistokoneelta AC3-suodattimia ja VirtualDubia prosessiin ei voi käyttää, vaan NanDub on ainoa tapa hoitaa pakkaus AC3:n kanssa.

3. tommi85

tommi85 Regular member

Trophy Points:
    26
    ja tuo LAME:n pakkaaminen kestää enemmän aikaa...
    Mutta mikäs kiire on.... =)

4. Ghostdog

Ghostdog Regular member

Trophy Points:
    26
    Toi Lame löytyy kyllä Ohjauspaneelin multimedia valikosta mutta Dub ei ilmeisesti löydä. 4:3-ohjeen alussa sanotaan jotain Resizeaamisesta, missä tämä tehdään ? Olen päässyt niin pitkälle processissa että jäljellä on vain pakkaaminen enkä muista mitään mistään koon uudelleenjärjestämisestä. Tuon "mustien palkkien" hävittämisen oon jo tehnyt, liittyykö tämä siihen ?

5. dRD

dRD I hate titles Staff Member

Trophy Points:
    143
    ghostdog: Suosittelen katsomaan sitä 16:9-guidea ja survomaan sen 4:3 -guiden suohon nyt toistaiseksi.

Share This Page