LAN

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by daijuf, Aug 15, 2005.

1. daijuf

daijuf Member

Trophy Points:
    11
    ärh ku ei saa toimimaan lania ja ku pitäs niiiiin vitun helppoa olla..

elikkäs mulla on siis 2 konetta joissa molemmissa xp pro sekä integroidut verkkokortit. toisessa 2 x rj45 ja toisessa 1 elikkä yhtäkkiä ajateltuna onnistuu koneiden välinen tiedostojen vaihto + internet erikseen.

olen kytkenyt koneet ristikaapelilla ja sitten ajanut xp:n network setup wizardit ja saanut jopa koneet verkkoympäristössä josta sitten oon klikannut toista konetta milloin xp kysyy guest accountin salasanaa..

oon poistanut guest accountin turvallisuus syistä mutta laitoin uudelleen päälle koittaakseni lähteekö lani toimii mutta nyt win lässyttää että toinen lanin kone ei ole käytettävissä tjsp..

auttaisko joku tässä .. ääliönvarma ohje tuohon nettijakoon .. jos ei sit sun ohjeet toimi ni oot ite ääliö.. ;> haluan siis vaihtaa tiedostoja kahden koneeni välillä ja ainakin yhdellä koneella päästä nettiin.

ps.

joojoo netistä löytyy satamiljardia ohjetta mutta en tajua yhdestäkään hevon vittua ni koitas pistää paremmaks

Last edited: Aug 15, 2005
  2. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
  3. roope14

roope14 Member

Trophy Points:
    16
    jos et saanut jo vastausta tuolta toiselta sivustolta, niin ittelläni alkoi toimimaan kun tein ylimääräisen tilin molempiin koneisiin. jaoin siellä kansion, johon pääsin sitten käsiksi molemmilta koneilta.

nää on näitä vitun microsoftin loistavia wizardeja, jotka toimii periaatteella toivotaan toivotaan..

4. daijuf

daijuf Member

Trophy Points:
    11
    roope : sanos vittu muuta ;D

sakke : kiitokset -- kyllä tää tästä rupee lutviutuu. musta tuntuu että pitää ostaa verkkokortti kun toi toisen koneen integroitu pitää ihan tajutonta melua .. siis rj45 liitin kytkettynä kitisee ihan saatanan ärsyttävästi mä en tajua tota mut näin se vaa on, aluks luulin et ääni tuli powerista tms..

5. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    Eihän se verkkokortti voi siellä mitään ääntä pitää kun ei siinä ole mitään liikkuvia osiakaan.

6. daijuf

daijuf Member

Trophy Points:
    11
    no voi saatana tule tänne kuuntelemaan. kun otin rj45 pois mobon verkkoliittimestä ni loppu kitinä siihen, testasin useamman kerran

7. pkaksp

pkaksp Moderator Staff Member

Trophy Points:
    128
    No ei tarvitse tulla kuuntelemaan, koska tiedän sen 100% varmaksi, että se verkkokortti [bold]ei[/bold] voi pitää mitään ääntä koska siinä [bold]ei[/bold] ole mitään liikkuvia osia!! Ei ne bitit siellä ääntele liikkuessaan...

Edit: Tuossa kuva verkkokortista: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Ethernet_NIC_100Mbit_PCI.jpg

Sanos yksikin osa joka siellä voisi pitää ääntä? Emolevylle integroidussa on samat osat, mutta ne on vain tosiaan siinä emolevyssä valmiina.

Last edited: Aug 15, 2005

Share This Page