Langaton kotiverkko (Netgear + Zyxel)

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by big_worm, Mar 14, 2010.

  1. big_worm

    big_worm Regular member

    Joined:
    Jun 27, 2005
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Osaisiko joku kertoa, onko mahdollista luoda langaton kotiverkko seuraavilla laitteilla. Itselle tulee saunalahden 100/5 mbits kaapeliyhteys. Tämän kunniaksi olen saanut saunalahdelta laatu kaapelimodemin Netgear CM232. Aikaisempaa ADSL yhteyttä varten minulla on kaapissa ZyXEL P-660HW-D1. Ensinnäkin tuota Netgearia ei voi konfiguroida mitenkään, joten säätäminen jää tuohon ZyXEL:iin. Onko mahdollista tehdä Netgear --> ZyXEL = langaton kotiverkko? Tämä varmasti onnistuu jotenkin, koska sen hetkellisesti olen saanut toimimaankin joskus. Kuitenkin haluaisin nyt tietää, mitkä asetukset tulisi laittaa tuohon ZyXELin purkkiin, jotta yhteys olisi pysyvä? Siltaava? NAT pois? miten ip:t ja maskit yms. muut tulisi säätää?

    Tästä olisi suuresti apua jos joku voisi auttaa, sillä tätä en itse ole saanut toimimaan ja tarvetta tällaiselle verkolle olisi. Kiitos paljon.
     
  2. big_worm

    big_worm Regular member

    Joined:
    Jun 27, 2005
    Messages:
    115
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itse itselleni vastaten, ilmeisesti ongelma on ja pysyy. Löysin tuolta etsiskelyiltäni aiheeseen liittyvän keskustelun: http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=68450 ja siinä ei anneta kovin suuria odotuksia säädöille. Tietysti jos joku osaa ja tietää, että se on mahdollista niin voi osoittaa väitteet vääriksi :)
     

Share This Page