Langaton + langallinen verkko

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Rwznor, Jun 8, 2007.

  1. Rwznor

    Rwznor Member

    Joined:
    Jun 8, 2007
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Käytössäni on Telewellin EA510 modeemi, jonka langattomaan verkkoon on kytketty 2 kannettavaa. 2 pöytäkonetta on kytketty modeemin Ethernet-liitäntöihin. Verkko toimii muuten hyvin, mutta en pysty pingaamaan kummaltakaan kannettavalta kumpaankaan pöytäkoneeseen. Hämmästyttävää on, että pöytäkoneilta kyllä pystyy pingaamaan kannettavia. Pystyn myös pingaamaan pöytäkoneita keskenään ja kannettavia keskenään. Kaikki koneet pääsevät nettiin ilman ongelmia.

    Tarkoituksenani oli jakaa tiedostoja kaikkien neljän koneen kesken, mutta en siis pääse kannettavilta käsiksi pöytäkoneiden tiedostoihin (toisin päin kyllä). Onko tällainen wlan + langallinen-lan yhdistelmä edes mahdollinen? Jos on niin mikä voisi mennä pieleen? Hämmästyttää vaan, miksen pääse kannettavilta pöytäkoneihin käsiksi mutta toisin päin kyllä.. Pöytäkoneilla ja toisella kannettavalla Windows XP Pro, toisella kannettavalla Mac OS X.
     
  2. Lihi

    Lihi Regular member

    Joined:
    Jan 17, 2007
    Messages:
    232
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Kyllä ton langaton/langallinen yhdistelmän pitäisi toimia ihan samalla tavalla, kun jos kaikki olisi langallisia..

    Muistaakseni omasta WLAN-tukiasemasta löytyy jokin asetus, jolla voi eristää jollain tavalla langatonta verkkoa langallisesta... en vain nyt pysty tarkistaa minkä laisia asetuksia siihen oli.. töissä kun olen.

    Voisiko olla että palomuurit blokkaavat jostain IP-osoitteista tulevat pingaus kyselyt?
     
  3. Moonrain

    Moonrain Member

    Joined:
    Dec 27, 2006
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Minulla ainakin toimii langaton/langallinen verkko hyvin ja tiedostoja voi jakaa normaalisti. Minulla oli noissa palomuureissa vain säätämistä. Sinun pitää palomuureihin lisätä muiden tietokoneiden ip sallituksi esim. 10.0.0.3, 10.0.0.4 jne. Kannattaa myös katsoa ja tutkia ajan kanssa modeemin asetuksia. Katsot ohjekirjasesta modeemisi IP ja menet selailemellasi sinne. esim (http://10.0.0.2/)
     

Share This Page