olen ostamassa Acer Aspire AS5530G konetta ja siinä on luultavasti n-Wlan, niin tarvitseeko minun hommata kuin se reititin mikä ns. Lähettää netin koneeseeni ja asentaa sinne jotain ? ?
Jos ennestään sulla on jonkin sortin boxi esim adsl/kapeli niin hankit vain wlan reitittimen hinta about 36€, saa halvemmallakin. ajurit asennettuna wlan toimii heti. Luot suojauksen katso boxin ohjeet esim wpa2 suojaus ja märität salasanat ni toimii ja on turvallista.
voiko kannettavan yhdistää langattomasti samaan verkkoon kuin pöytäkoneessa? Modeemissa on kyllä tuo WLAN antenni zydeemi vai tarviiko joku reititin ostaa?
Kyllä voi. Mä teen just niin. Pöytäkone on kaapelilla kiinni boksissa ja kannettavan kanssa käytetään aina langatonta Sun pitää laatikon asetuksista vaan pistää langaton päälle jos se ei oo päällä ja sitten vaan yhdistää siihen. Muista suojaukset. Kaikista paras suojaus on Wpa2.
No siis se on kaikista vahvin, vaikeasti murrettavin suojaus, millä langattoman voi suojata joten sitä kannattaa käyttää. Sen voi ottaa käyttöön boksin asetuksista. tietoa langattomasta netistä
No siis sama asia... Mee boksis asetuksiin, valitse wpa2-suojaus ja tee vahva salasana. Silloin ei sun naapuris pääse käyttämään sun nettiäs luvatta. Ja kannattaa toi linkki lukea, siinä on tietoa langattomasta.