Langaton netti pätkii satunnaisesti

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by 3saarrggh, Jul 6, 2012.

  1. 3saarrggh

    3saarrggh Member

    Joined:
    Apr 28, 2009
    Messages:
    51
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Elikkäs langaton netti pätkii satunnaisesti netti palautuu kyllä jos ottaa wlan usb tikun pois (Atheros AR5007UG Wireless Network Adapter) joskus tämäkään ei auta ja pitää käynnistää koko kone uudestaan jolloin netti toimii taas.

    Netti toimii muuten hyvin näitä pätkimisiä lukuunottamatta, pätkiminen on todella satunnaista, joskus menee monta tuntia eikä nettikatkea kertaakaan välillä taas monesti yhden tunnin aikana.

    Ajurit olen asentanut pari kertaa uudestaan levyltä ei auttanut asiaan mitenkään ja netistä en löydä päivityksiä ajureihin

    käyttis Win7 x64

    edit'
     
    Last edited: Jul 6, 2012
  2. jugmal

    jugmal Member

    Joined:
    Jan 20, 2010
    Messages:
    19
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Itselläni on yhden tietokoneen langattoman verkon kanssa samantyyppinen ongelma. Kone toimii hetken jonka jälkeen langaton yhteys lakkaa toimimasta kokonaan, oikeassa alareunassa langattoman verkon symbolin päällä punainen rasti. Koneessa siis Win7 64bit ja modeemina Cisco EPC3825 kaapelimodeemi.

    En saa nettiä takaisin päälle muuta kuin reboottaamalla tietokoneen, jonka jälkeen netti toimii taas hetken. Muissa tietokoneissa ei ongelmia langallisen tai langattoman verkon kanssa.

    Olen yrittänyt pitkään löytää netistä ohjeita vian korjaamiseksi, ja monia ohjeita olen löytänytkin ja melkein kaikkia kokeillut, mutta mikään ei auta. Osaisikohan joku täällä neuvoa mitä asialle pitäisi tehdä?
     
  3. jms1

    jms1 Regular member

    Joined:
    Jan 31, 2004
    Messages:
    189
    Likes Received:
    13
    Trophy Points:
    28
    Noi satunaiset pätkimiset on aika vaikeita selvittää,mutta seuraavia kannattaa kokeilla jos ei ole jo kokeiltu.

    - päivitä reitittimen ohjelmisto (firmware)
    - päivitä sovittimen ohjelmisto
    - kokeile sovitinta toisessa koneessa pätkiikö siellä?
    - kokeile toisenmerkkisellä sovitimella (uusi sovitin lähtee halvimmillaan kaupasta alle 15€)
     

Share This Page