langaton verkko ilman dhcp:tä?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by [samppa], Jan 22, 2007.

  1. [samppa]

    [samppa] Member

    Joined:
    Jan 2, 2005
    Messages:
    72
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Moi,ongelmana on ku saada toimimaan langatonta verkkoa.Toimi 2 päivää sit ihan hyvin viel.Ei noin puoleen vuoteen ongelmia ja nyt sit ei millään meinaa enää toimia.Dlinkin DI524 on reititin ja modeeminia ihana telewellin Ea-715.Nyt olen tullut siihen tulokseen että dhcp:n kanssa toimii langaton verkko kannettavassa mutta ei tässä pöytäkoneessa ja ilman dhcp:tä toimii tässä muttei kannettavassa.Joten olen yrittänyt asettaa kannettavaan asetukset manuaalisesti mutta en ole varma miten ne oikeasti pitäisi olla.Tuleeko default gatewayn olla sama molemmissa koneissa?tai subnet maskin?nyt ne ovat ja kannettava näyttää että yhteys toimisi mutta ei vain nettiin kannettavalta pääse..apuja kaivattaisiin kovasti.

    Edit: Ajattelin että jos ostais vähä paremman modeemin ku alkaa olla jo aika vanha ni vois loppuu noi sekoilut..Eli varmaa ois järkevintä ostaa dlinkin esim.DSL-300T -modeemi ku mulla on jo toi DI-524 reititin..Eikös noilla pitäis onnistuu langaton verkko pystyttää?Tai onnistuuhan se näil nykyisilläkin jos tietäis vaa että mistä nyt kusee..

    Edit:yksin tulee puheltua mutta tietäiskö joku tulisko Wan settings kohdassa dhcp:n olla connected..lan kohdassa on kyllä enabled mutta tuossa wanissa se yrittää yhdistää mutta aina loppujen lopuksi tulee "DHCP Client Disconnected."

    Kiitos jo etukäteen:)
     
    Last edited: Jan 22, 2007
  2. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Joined:
    May 5, 2003
    Messages:
    29,936
    Likes Received:
    124
    Trophy Points:
    143
    Molemmista laitteista sekä NAT että DHCP pois päältä?
     

Share This Page