Langaton verkko langalliseksi, miten onnistuu?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Portti, Jun 7, 2010.

  1. Portti

    Portti Member

    Joined:
    May 28, 2009
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Olisi tarvetta liittää pari kpl ainoastaan langallisessa verkossa toimivaa laitetta verkkoon, mutta lähin talon langallisen verkon paikka on niin hankalasti sijoitettu, että pitäisi keksiä jotain muita keinoja saada verkkoyhteys laitteisiin.

    Mitä mahdollisuuksia olisi saada verkkoyhteys noille laitteille järjestettyä kun taustatiedot ovat seuraavat:

    Kytkettävät laitteet:
    - Yamaha RX-V2065 av-viritinvahvistin, jossa DLNA-verkko-ominaisuudet + nettiradio
    - Sony Blu-Ray -soitin, jossa verkko-ominaisuuksia

    Käytössä olevat verkot:
    - Langallinen verkko (A-Link RR24AP (i+)-modeemin välityksellä)
    - Langaton verkko (saman A-Linkin avulla)

    Nettiyhteys on Saunalahden kautta ja nurkissa pyörisi myös ylimääräinen Wippies Homebox-ADSL-modeemi.

    Tavoitteena siis saada viritinvahvistin + Blu-Ray-soitin verkkoon niin, että netin kautta löytyvää sisältöä voisi käyttää + saada DLNA:n avulla toistettua Win 7 (64-bit) PC:n mediasisältöä av-viritinvahvistimella.

    Olen ymmärtänyt, että kahta WLAN-modeemia siltaamalla voisi olla mahdollisuutta siirtää langaton verkko langalliseksi. Onnistuisiko tuo jo olemassa olevilla laitteilla ja miten homma tapahtuisi käytännössä? Jos ei onnistu nykyisillä laitteilla niin mitä tarvittaisiin, jotta homman saisi pelittämään?

    Myös esim. Devolo-merkkistä datasähkösysteemiä on tarjottu vaihtoehtona. Tuo ilmeisesti voisi toimia, mutta hintaakin olisi n. 130 eur.

    http://www.devolo.com/consumer/5_dlan-200-avplus_starter-kit_product-presentation_1.html
     
  2. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    Last edited: Jun 7, 2010
  3. Portti

    Portti Member

    Joined:
    May 28, 2009
    Messages:
    55
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kiitos vastuksesta leinmi. Auttaako nuo kytkimet minun tilanteeseeni kun langallinen ja langaton verkko jo löytyy, mutta ongelmana on se, että nyt liitettävät laitteet eivät toimi langattomassa verkossa ja niiden sijoituspaikka on sellainen, että langallista verkkoa ei järkevästi saa vedettyä sinne.
     
  4. leinmi

    leinmi Active member

    Joined:
    Jan 13, 2009
    Messages:
    3,914
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    66
    En oikein usko että noissa sun laitteissa toimii langaton verkko ollenkaan, joten se on pakko vetää piuhoja seiniä ja lattiaa pitkin tai kattoa pitkin. Itse oon vetäny nettikaapelia ympäri kämppää ja piilottanut ne semmosiin valkoisiin muovisiin kouruihin, aluksi silmä kyllä huomaa ne kourut mutta ei enää vähän ajan päästä.
     

Share This Page