Langaton verkkoyhteys ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Wikingett, Oct 30, 2008.

  1. Wikingett

    Wikingett Member

    Joined:
    Oct 30, 2008
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Jooh, mulla olis sellanen ongelma että kun asensin tässä pari päivää sitten tietokoneen uusiks, kun tähän oli asennettu sp3, ja sit sammutettu kone kesken sen asennuksen, ja sit se ei enään käynnistyny edes vikasietotilassa. Niin, ja nyt olen asentanut tähän virusturvan, palomuurin ja service pack 2. Langallisena internet toimii mutta ei langattomana, tietokone löytää kuitenkin langattoman verkkoni ja ilmoittaa sen nopeuden ym, mutta sitä ei pysty silti käyttämään kun se jää tilaan verkko-osoitteen noutaminen. Wlan-sovitin (tai muu sellainen) on tietokoneessa päällä, eikä siihen ole koskettu sitten 3 vuoden jolloin tähän koneeseen laitettiin langaton netti, tosiaan netti toimi langattomana moitteitta ennenkuin asensin tämän uuestaan... Mikähän tässä vois olla? Virusturva ja palomuuri on avastilta.

    Toivottavasti joku osaisi auttaa.
     
  2. Carrexc

    Carrexc Member

    Joined:
    Feb 4, 2008
    Messages:
    98
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Moro!
    Toivottovasti tästä olis apua:

    Klikkaa järjestelmän valvojana langattoman verkon kuvaketta >
    Verkon tila sivulta valitse Ominaisuudet > Valitse Internet-protokollat > Ominaisuudet > Valinta: Hae IP-osoite automaattisesti ja vielä toinen ruksi: Hae DNS-palvelinosoite automaattisesti ja OK.

    Tää on toiminut minulla sekä langallisessa että langattomassa yhteydessä kun yhteydet on tilassa: verkko-osoitteen noutaminen.
     
    Last edited: Oct 30, 2008
  3. Wikingett

    Wikingett Member

    Joined:
    Oct 30, 2008
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Kiitos vinkistä, mutta minulla oli ruksit niissä jo alkujaankin. Eikä tämä siltikkään tunnu toimivan, ja verkko-osoitteen noutaminen on nytkin menossa. Ei kai ole normaalia että siinä menisi yli tunti?
     
  4. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    Ei toki ole. Kerro nyt vielä hiukan tarkemmin, mitä olet tehnyt. Siis oletko uusasentanut Windowsin? Mitä olet tehnyt sen jälkeen langattoman yhteytesi hyväksi? Oletko asentanut sen uudelleen? Kerro myös minkä merkkinen reititin ja millainen verkkokortti tai -tikku. Ja onko se pöytäkone vai läppäri?
     
  5. Wikingett

    Wikingett Member

    Joined:
    Oct 30, 2008
    Messages:
    41
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Terve taas, sain langattoman yhteyden toimimaan kun asentelin driver/utilities livyltä joka tuli tän koneen mukana ajureita, vaikka olin jo aikaisemminkin ne asentanu automaattiasennuksella. Eli nyt siis langaton yhteyteni toimii.

    Vastaan vielä tuohon kysymykseen, eli olin asentanut uudestaan windowsini. Sen jälkeen olin käynnistänyt uudestaan modeemin ja langattoman verkon sovittimen tästä koneesta. Modeemin asetuksille en ollut tehnyt mitään. Koneeni on fujitsu siemens amilo.

    Mutta tosiaan nyt sain yhteyden toimimaan...
     
  6. Neptun

    Neptun Active member

    Joined:
    Jan 17, 2005
    Messages:
    3,954
    Likes Received:
    10
    Trophy Points:
    68
    OK, hyvä että toimii. Ajureihin olisimme ilmeisesti päätyneetkin.
     

Share This Page