Aina välillä yhteys katkeilee, ja kyselin palvelun tarjoajalta help-deskistä neuvoa. Kehottivat päivittämään kannettavani langattoman verkkokortin ajurit Intel(R) pro/wireless 2200bg network connection. Kokeilin googlettaa, mutta sen verran amatööri olen, että en löytänyt uusia ajureita. Ohjaimen nykyinen versio: 9.0.1.9 ja päivänmäärä 29.10.2004. Lisäksi suosittelivat WLAN:n jotain omaa hallintaohjelmaa.. Tuhannet kiitokset auttajalle!!
http://support.intel.com/support/wireless/wlan/pro2200bg/#anchor2 http://support.intel.com/support/wireless/wlan/sb/cs-010623.htm
Onko pakettikone? Silloin ajurit olisi parempi etsiä koneen valmistajan sivuilta. Itselläni on dell läppäri ja sama langaton sovitin ja siinä oli ajurin päiväys myös 2004. Delliltä löytyi uudempi ajuri ja alkoi toimia salauksetkin.
Signaalin laatu on erinomainen ja koneen sekä tukiaseman välillä ainoastaan pyykinpesukone. Pakettikone on, kokeilen päivittää myös verkkokortin. Verkon salaus toimii ihan normaalisti.
Uunimikro on wlanin vihollinen nro 1. Meillä kun joku lämmittää lihapiirakkaa niin aina on yhteys poikki.
Tiedä häntä, melko uusihan tuo on ja merkkikone. Lihapiirakan haju ainakin vuotaa ulos Mitenkäs tuon vakavamielisen vuodon toteaisi? Pitääkö viedä huoltoon? Oonpa kuullu muualtakin vastaavasta. Liekö nuo niin tiiviitä mitkään noista uuneista. Radioaalloista en ole perillä, mutta jostain olen kuullut että samantapaisia noista uunimikroista tulee kuin wlanin aallot ja sotkee yhteyden ja onhan tuo käytännössä todettu. Ovatko sisäpuolelta karanneita vai?
Niinpä äkkipäätä ajattelisin että jostain kohtaa ne karkaa ulos häiritsevässä määrin.Saatanpa olla väärässäkin, mutta oma mikro ei vaikuta käynnissä olevaan wlaniin millään lailla, joten voisi kuvitella että mikrossasi olisi jotain vikaa.
Mikroaaltouunit käyttävät samaa taajuutta kuin langattomat verkot, siitä häiriöt. Siitä en tiedä aiheuttaako mikron mahdollinen vuoto ne häiriöt. Siis että mikro joka ei vuoda ei aiheuttaisi häiriöitä. Itse käyttelen tätä konetta usein keittiössä enkä ole huomannut häiriöitä. Olen nähnyt tuollaisia vuoto mittareita mainostettavan jolla voisi takistaa mikron vuodon.