langatonverkkoyhteys jakaminen xbox/PC

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by hapokas, Jan 12, 2010.

  1. hapokas

    hapokas Member

    Joined:
    Jan 4, 2007
    Messages:
    4
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Kotonani on 2 kannettavaa tietokonetta ja 2 Xbox360 pelikonsolia ja olen harkinnut jonkinlaisen langattomanverkkomodeemin hankkimista että saisin nuo kaikki laittet yhtäaikaa verkkoon.

    Olen vähän hukassa näistä jutuista joten kaipaisin neuvoa eli minulla on Soneran 8/1 ADSL yhteys. Minkälaisen reitittimen tarvitsen sopiiko esim. tämä tuohon tarkoitukseen. Ainakin tuossa kuvauksessa lukee että "Reititin tukee myös Xbox Live® -palveluja" Onko tuo hinta minkälainen eli löytyykö vastaavia jostain halvemmalla?

    Sitten tarvitsen ilmeisesti myös tällaisen xboxiin jotta sitä voi käyttää langattomasti verkossa? Noissa läppäreissä on sisäänrakennettu tuki langattomalle verkkoyhteydelle joten niihin varmaan ei tarvitse ostaa mitään erikseen vai?

    Tuo Xboxin Langaton verkkosovitin on sen verran kallis etten viitsisi ostaa kummallekin boxille omaa niin voinko laittaa toisen kiinni verkkokaapelilla ja toisen langattomasti niin että kummatkin läppärit olisivat myös samassa langattomassaverkossa?

    Tulipas pitkä ja epäselvä viesti, mutta lyhyesti tarvitsenko muuta kun jonkun tuollaisen langattomanreitittimen ja Xboxiin Langaton verkkosovittimen, että saan kaikki yhtäaikaa verkkoon? Miten tuon yhteyden nopeuden kanssa eli miten tuo 8 meganen netti riittää kaikille 4 yhtäaikaa?

    viesti voi olla hieman "sekava" kiitoksia kuitenkin jos joku ymmärtää ja osaa neuvoa.
     
    Last edited: Jan 12, 2010
  2. muppis

    muppis Regular member

    Joined:
    Jul 12, 2007
    Messages:
    224
    Likes Received:
    4
    Trophy Points:
    28
    Langallinenhan on aina varmempi kuin langaton, eli jos vain mahdollista (ja järkevästi saat menemään) niin suosittelen molemmille konsoleille piuhaa. Sillä mitä kauemmas mennään tukiasemasta, sitä epävarmemmin se toimii. Varsinkin jos on seiniä välissä.

    Läppäreissä on kyllä aika hyvin langattomat sisäänrakennettuina.

    Langatonta voisi kuvailla vaikka niin, että sama piuha menee jokaiselle koneelle ja nopeus näin ollen on myös sitä luokkaa.

    Henk. koht. mielipide: Melkein mikä tahansa reititin on parempi kuin D-Link..
     

Share This Page