Minulla on Kubuntu 9.x.x asennettuna USB-tikkuun ja saan sillä Acer läppärini bootattua, niin kuinka voisin asentaa WLAN ohjaimen? En saa netti yhteyttä sillä WLAN ZyXel:iin. Siinä on integroituna Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection. Lisätietoja siitä saa sivulta http://www.intel.com/network/connectivity/products/wireless/prowireless_mobile.htm Minulla ei ole vielä aavistustakaan, kuinka Linuxiin asennetaan driver. Netti on pullollaan sivuja, mutta pitäisi olla ohjeet: -tee näin 1. -tee näin 2.
Ajurit on käänelty yleensä kerneliin sisään. Katso dmesg tuloste - löytyykö sieltä wlan0, eth0 ... en tiedä mitä rajapintaa tuo käyttää ja läppärit ovat mulle vieraita. Verkot saa selville sudo iwlist wlan0 scanning. Muuta tuo wlan0 vastaamaan rajapintaa.. Verkon asetukset tehdään sudo iwconfig komennolla tai työpöydän graafisella työkalulla. /etc/network/interfaces voi pistää itse asetukset, jolloin wlan käynnistyy automaattisesti. Esim auto wlan0 iface wlan0 inet dhcp wireless-essid WLANBOX wireless-key s:12345 wireless-channel 4 wireless-mode managed Tässä wlan0. verkon nimi on WLANBOX. avain on 12345 (wep salaus, 's:', koska merkkijono ei heksana). Kanava on 4.