Langattoman verkon asennus ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by juke88, Oct 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. juke88

    juke88 Guest

    Juu, tästä voi olla jo aiemminkin kirjoiteltu mutta kun ei jaksa selata. Mut asiaan...
    Elikkäs sellainen juttu...olen nyt kolme iltaa töissä koittanut saada koneita verkkoon. Yhteen tulee piuhaa pitkin netti ja yksi pöytäkone ja yksi kannettava pitäisi saada lähiverkkoon langattomasti. Fläppärin tyhjensin ja siksi katosi verkosta. Aikaisemmin olen kaikki koneet saanut verkkoon mutta nyt tökkii kovasti. Toinen pöytäkone on verkossa pääkoneen kanssa ja tiedostojen jako toimii moitteetta, samoin nettikäyttö. Kannettava kertoo olevansa samassa verkossa nyt mutta työryhmän koneissa sitä ei näy, ainoastaan kaksi pöytäkonetta näkyy siellä. Työryhmän nimi on kaikissa sama ja olen asentanut sen kaikkien opastettujen toimintojen mukaan nyt varmaan kymmenen kertaa, juossut koneiden väliä usb-tikun kanssa ja milloin mitäkin. Mutta kannettava ei vaan suostu toimimaan verkossa. Ei tunnista muita koneita eikä pääse nettiin. Viimeeksi sain sen muistaakseni juuri usb-tikun avulla toimimaan mutta en nyt. Olen tehnyt asetukset niin manuaalisesti kuin automaattisestikin mutta ei vaan ota toimiakseen. Kertokaa nyt viisaat mitä pirua mä olen unohtanut tai mitä mä teen väärin kun mulla menee jo polla ihan jumiin pelkästä ajatuksesta verkoon liittämisestä. Kaikissa koneissa on Win XP käyttöjärjestelmä joten pitäisi sopia ja sainhan mä sen aikaisemminkin toimimaan....
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page