langattoman verkon laajennus

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by thisisrape, Aug 12, 2012.

  1. thisisrape

    thisisrape Member

    Joined:
    Aug 12, 2012
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    postasin tän jo murobbs:sään mutta siellä ei oikein ketää ole halukas tai tietoinen vastailemaan tälläiseen kysymykseen, elikkäs: "tästä on ollut aiemminkin keskustelua mutta en niistä ketjuista löytänyt apua ongelmaani. Eli, appiukon talo on ihan saatanan iso, tänne tulee valokuitu jonka perässä on ihan normi intenon langaton boksi, tietokoneita on kuitenki enemmän ku laki sallii ja johtuen joko tuon intenon paskuudesta tai seinien paksuudesta w-lan ei kata koko taloa, käytössä olisi tuon intenon lisäksi tp-linkin normi switch (TL-SG1008D) ja sitten jostain löyty tuollanen routeri TP-linkki sekin malli on TL-WR741ND saako tuolla routerilla laajennettua tätä langatonta verkkoa talon sisällä vaikka heittämällä sitä suoraan tuon intenon perään piuhalla oon itse koittanut vaikka millä asetuksilla mutta ei vain suostu menemään... itse kun laittaa kaikki asetukset manuaalisesti niin saa asetukset läpi mutta valittaa DNS:sää.. olisiko täältä apuja ongelmaan?" jos teistä olisi apua olisi varsin kiva juttu...
     
  2. Ysf

    Ysf Active member

    Joined:
    Oct 2, 2005
    Messages:
    1,954
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Tuo TPL-WR741ND boxi pitäisi hallita WDS (wireless distribution system)..

    Vilkaiseppas manuaalia osoitteesta http://www.tp-link.com/Resources/document/TL-WR741ND_V4_UG.pdf - ja sivuja 36-38. ruksi kohtaan "enable wds bridging", sitten syötät sen intenon langattoman verkon "tiedot" kenttiin ja annat palaa.
     

Share This Page