Joo, eli kun ollaan tuossa lähdössä Suomen ympäri reissulle, niin ajattelin, että kun on kannettava olemassa, että saisiko siihen sellaista nettiä, jota voisi käyttää missä tahansa? Tiedän siis, että esim GPRS sunmuita pystyy käyttämään, Mutta niihin tarvitsee erillisen laitteen kannettavaan ja lisäksi vielä SIM-kortin, jolloin se netin käyttö maksaa, vaikka olisikin kiinteä kuukausimaksu johon kuuluu rajaton data.. Tällöin kuitenkin joutuu yleensä sitoutumaan operaattoriin vuodeksi tai kahdeksi maksamaan tätä kk-maksua, jota en edes tarvitse kuin sen noin viikon ajan.. Tietäisikö joku viisas, miten saisi ns. ilmaisen netin jostain? Laite saa maksaa, mutta mitään käyttömaksuja ei tarvitsisi olla. Toinen vaihtoehto on, jos joku tietää jonkun operaattorin, jolla olisi tällainen rajaton data-liittymä, mutta ei tarvitsisi sitoutua mihinkään vuoden ajaksi, vaan esim. kuukaudeksi. Kiitos.
Yksi vaihtoehto on käyttää kännykkää, osaa uusista kännyköistä voi käyttää koneen "modeemina". Toinen vaihtoehto on ostaa tietoliikennekortti. Itse kuitenkin melkein suosittelisin kännykän ostoa, kun kerran sitä nettiä ei tarvita kuin viikoksi. Samaan hintaan kuitenkin nuo molemmat vaihtoehdot menevät ~250€. Ja kännykkää luultavasti tulee käytettyä myös myöhemmin. On kuitenkin hyvin mahdollista, että sinulta jo löytyy kännykästä tällainen netinkäyttö mahdollisuus, joten tarkista se ensiksi. Netin käyttö kyllä kuitenkin maksaa. Itse olen kuitenkin käyttänyt omaa kännykkääni joskus. Eikä se kovin kalliiksi tullut, kun siihen tilasi sen datapaketin kuukaudeksi.