Langattomasti TV

Discussion in 'Muuta keskustelua kotiteatterista' started by jark20, Dec 17, 2011.

1. jark20

jark20 Member

Trophy Points:
    11
    Pystynkö katsomaan digi-TV:ta langattomasti. Minulla tulee asuntooni kuitu ja sen jälkeen on joku jakoboksi, jossa on ethernet lähtöjä. Sieltä yhdestä niistä minulla menee ethernet-kaapeli boksin taakse ja hyvin toimii.

Haluaisin saada kuitenkin toimimaan langattomasti. Minulla on reititin (TL-WR1043ND 300 Mbit/s langaton reititin ja Gigabitin kytkin USB-portilla). Voinko käyttää sitä. Taajuus siinä on 2.4-2.4835GHz eli eikö se ole se TV- taajuuus? Vai olenko ymmärtänyt oikein.

Onko olemassa langatonta vastaanotinta, jossa olisi ethernet-liitäntä?

2. Tiger25

Tiger25 Active member

Trophy Points:
    78
    Langattoman verkon taajuus ei vaikuta ollenkaan siihen mihin sitä käytät. Se on ihan oma juttunsa, käytit sitä sitten TV-kaistaan tai mihin tahansa muuhun.

En osaa sinua tuossa asiassa paljon auttaa, mutta langattoman verkon taajudella ei ole mitään tekemistä TVn taajuuksien kanssa. Langaton verkko toimii vain datan siirtotienä - eli siis johdon korvikkeena - siinä välissä mihin normaalisti kytkisit piuhan.

Joissakin TV-vastaanottimissa on Ethernet-liitäntä, mutta tätä liitäntää käytetään yleensä vain verkkotoimintojen (esim. YouTube, Twitter, Hulu jne.) kanssa, eikä sitä voi tietääkseni suoraan käyttää TV-lähetyksen siirtoon. Useimmiten valokaapelista tulee johto erilliseen digiboxiin/modeemiin (tämä on siis se johto josta puhut, ja joka pitäisi korvata langattomalla yhteydellä), josta TV-sisältö siirretään TVlle HDMIn tai jonkun vastaavan liitännän kautta.

En tiedä miten tuo sitten oikeasti toimisi, langattomien verkkojen siirtonopeus ja kaistanleveys saattaisi osoittautua riittämättömäksi riittävän datavirran aikaansaamiseksi, ja tämä saattaa vaikuttaa suoran TV-lähetyksen katseluun negatiivisesti pätkimisenä, ja kuvan ja äänen hajoamisena, samalla tavoin kuin huono antennisignaali vaikuttaa digi-TVseen kaapeli- ja antenniverkoissa.

Share This Page