Langattomat löytyy, mutta yhteyttä ei voida muodostaa.

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by joht69, Jul 24, 2012.

  1. joht69

    joht69 Guest

    Moi. Kyseessä on tollainen vanha läppäri Acer Aspire 5315. Olen nyt koittanut saada sitä langattomaan verkkooni, mutta ei suostu yhdistämään. Ilmotukseksi tulee Windows ei voi muodostaa Kotinetti-yhteyttä. Langaton todennus epäonnistui aikakatkaisun vuoksi.
    Kyseessä on ZyXel P-660HN-T1A modeemi. Security mode on WPA-PSK ja Encryption TKIP. Olisiko noissa jotain ongelmia vanhan koneen kanssa, koska uudella koneella ja iphonella saan heti yhteyden langattomaan.
    Koneesta löytyy sivusta vielä ACER ExpressCard /54 luukku, mutta sillä nyt ei varmaankaan ole asian kanssa tekemistä koska verkko löytyy, mutta ei yhdistä.
    Mitäs vois tehdä että sais yhteyden pelittämään? Olen koittanut korjailla yhteyttä yms, mutta mikään ei auta.
     
  2. tamakotka

    tamakotka Member

    Joined:
    Jul 24, 2012
    Messages:
    1
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    mulla olis vähä sama ongelma mut taitaa olla uudempi toi reititin.
     
  3. joht69

    joht69 Guest

    Eipä enää ongelmia. Päivitin verkkokortin ja heti alko toimimaan. Eli sulle tamakotka: Mee ohjauspaneeliin ja sieltä laitehallinta ja sitten verkkosovittimet. Tsekkaat verkkosovittimen mallin ja googlettamaan uudet ajurit. Lataat sitten ajurit koneelle ja päivität verkkosovittimen manuaalisesti ladatuista tiedostoista. Toimi ainakin mulla ;)
     
  4. tazu

    tazu Member

    Joined:
    Dec 15, 2004
    Messages:
    22
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Mulla on samanlainen ongelma vanhan FSC läppärin kanssa, johon jälkeenpäin asennettu Windows 7 käyttis. Aiemmin WLAN toimi hienosti ja viikko sitten lakkasi toimimasta. Ensin toimi, jos modeemin käytti kiinni 10 s ajan. Nyt sekään ei enää auta. Ilmoittaa, että yhteyksiä on käytettävissä eli löytää kotiverkon. Välillä sanoo, että signaalinvahvuus erinomainen ja välillä, että ei signaalia. Windows ilmoittaa, että tutki reititin- tai tukiasemaongelmia. Modeemi uusittu ongelmien alun jälkeen (D-Link DSL-2740B Wireless N ADSL2+ Modem Router) ja siinä on asennusvelhon avulla asennetut perussäädöt. Läppärin verkkosovittimen ajurit päivitetty drivermaxin avulla, ei muutosta.

    Samaa modeemia käyttää pöytäkone (piuhan päässä), langattomasti pleikka3 ja kaksi kännykkää ilman ongelmia.

    Mitä seuraavaksi pitäis kokeilla? Tai osaako joku suoraan sanoa missä vika?
     
  5. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Staff Member

    Joined:
    Mar 17, 2006
    Messages:
    6,847
    Likes Received:
    786
    Trophy Points:
    193
    Kone tarvitsee käyttöjärjestelmälleen oikean verkko- ja wlan-ajurin.
    Menkää koneen valmistajan nettisivulle, niissä on mahdollista ladata käyttöjärjestelmän mukainen uusi ajuri.
    Vanhemmille koneille ei kaikille välttämättä ole Win7:n ajureitä, mutta aina kannattaa mennä katsomaan.

    Jos koneeseen on vaihdettu uudempi käyttöjärjestelmä, niin yleensä kannattaa ladata siihen seuraavat ajurit, jotka varmistavan laitteen moitteettoman toiminnan:
    -ääni
    -verkko
    -wlan
    -kosketushiiri
    -näytönohjain
    -piirisarja (Chipset)

    Valmistajan ajurisivu löytyy Googlella yleensä koneen tarkan mallinimen perusteella, kannattaa varmistaa että sivu on koneesi valmistajan tukisivu.

    PS. Drivermax ei kokemukseni perusteella välttämättä tarjoa koneelle oikeaa ajuria, vaatii käyttäjältä päättely kykyä siitä.
     
    Last edited: Aug 24, 2012

Share This Page