Olisi aika uusia konetta ja täällä lueskeltuani olen todennut, ettei porukka oikein taida välittää noista HP:n, Acerin yms. valmiista konepaketeista. Niitä en todellakaan itse ole hankkimassakaan, mutta kun ei ole oikein ajantasaista tietoa siitä, että mikä näyttis, prossu tai emo olisi viisainta hommata ja mitkä osat käyvät yhteen minkäkin kanssa, niin olen katsellut noita Jimm's:n ja Lapstoren valmiita paketteja. Osaisin varmaan kasata kyllä koneen itse, mutta osien valinta on se vaikein osuus. Mitkä ovat siis teidän mielipiteet noista paketeista? Esimerkiksi Jimm's:n Basic Gamer 6850 paketti. Olisiko tilaamisen arvoinen vai lähtisittekö jotain päivittämään? Basic Gamer 6850 Kone tulisi normaaliin pelikäyttöön, ylikellottamista tuskin tulen koskaan harrastamaan.
Ne on valmiita konepaketteja, oli ne HP:n, Acerin, Jimssin tai lapstoren omia. Niitä ei kannata tilata, ellei sitten tilaajana ole joku firma. Noilla pystyy rahastamaan asioita tietämättömiä, eli vanhempia perheenisiä jotka eivät vain tiedä tietotekniikasta. Tottakai Jimssin paketit ovat ihan ok, ei siinä mitää. Ne vain maksavat enemmän kuten BPVest tuossa asian demostroi. Kysytään näinpäin, miksi Jimms edes myy valmiita paketteja ? Eivät he huvikseen kasaa asiakkaille valmiita paketteja.
Eli kerro budjetti, niin kasataan sulle samalla tuolla pakettikoneen hinnalla parempi kone osista. Kasaus on itse helppo tehdä. Kannattaa vertailla eri kauppojakin Jimms / Lapstore / Silentrig.
Noin 800 euroa, sillä varmaan saa jo kohtuullisen. Silentrig sivustolla vähän kattelin, luin muita ketjuja ja sain tälläisen paketin kasattua: Fractal Design Define R3, Titanium Grey ASRock P67 Pro3, P67 (B3) Intel Core i5-2500K, 4 x 3.30GHz, 95W, boxed Elixir 2GB PC3-12800U CL9-9-9-24 (DDR3-1600) -Näitä kaksi kappaletta Gigabyte Radeon HD 6850 OC 1024MB XFX Core Edition PRO 550W Samsung Spinpoint F3 1TB LG GH22NS50 DVD-RW Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 Windows 7 Home Premium 64bit SP1 FI OEM 893 Euroa tulisi hinnaksi. Mitä mieltä? Onko joku osa yli- tai alitehokas? Onko tarpeeksi virtaa?
Onko nuo ramit halvimmat... Ddr 3 ja halvin ram, se on ainoa järkevä... Siis 4gb ramia jos pelaa kevyttä editointia ect. Se on nykyää semmone nyrkkisääntö
Tosta siihen sun 700 euron budjettiin + käyttis = n 800e Minun settini : Tähän voisi vaihtaa koteloksi antecin 300 olisi 6e lisää. Voi myös laittaa intelin 2500k ja siihen toinen emolevy, mutta sitten täytyisi näyttiksestä rokottaa paljon. E: 1TB kiintolevyn saat myös tohon mukaan eli vaihdat tuo 500gb tilalle tuon: http://www.lapstore.fi/product_info.php?products_id=34447
Eli vaihdan tuon RAM muistin 1333MHz:ksi ja sitä yhteensä 4GB. Entäs tuleekos noissa kaikki johdot ja liittimet mukana, että saa kaikki komponentit emolle kiinni?
kyllä noissa aina on yleen sä tullut kaikki johdot ja liittimet mukana. Sen verran laadukkaita osia kuitenkin ovat jo.
Eli taidan sittenkin tilata koneen osissa, nyt kun sain vähän infoa ja vinkkejä. Kiitokset kaikille auttaneille.
Kans pari esimerkkiä noista Jimmsin pakettihinnoista: -Tässä ei esimerkiksi kerrota tämän 600W virtalähteen merkkiä, kerrotaan vain hiljaisuudesta -Muistit mahdollisesti valittu halvimmasta päästä -Kuten näyttis http://img829.imageshack.us/f/76601405.jpg/ -Tässä jopa kerrottu, että kyseessä Corsairin tietty poweri -Sama muistejen ja näyttiksen kanssa mahdollisesti miten ylemmässä paketissa http://img27.imageshack.us/f/58328337.jpg/