Olen käyttänyt kingstonin 120b v300 SSD kiintolevyä nyt hieman yli vuoden, ja varmastikin yleisestä tavasta poiketen olen pitänyt tätä pienestä koosta huolimatta "main" levynä, joten winukan lisäksi olen myös asennellut pelejä yms uninstallannut kaikkea välillä. Kuitenkin muutama päivä sitten, kun olin lataamassa steamista peliä, yhtäkkiä kaikki alkoi pätkimään ja hidastelemaan. Noin puolen minuutin pätkimisen jälkeen en pystynyt oikeastaan tehdä mitään, yritin mennä tehtävienhallintaan katsomaan mikä on levyni usage, mutta en edes ehtinyt tehdä tätä, vaan kone oli jo kirjaimellisesti "jäätynyt" siinä vaiheessa. Tämän jälkeen käynnistin koneeni uudelleen, mutta en päässyt Biosia pidemmälle. Huomasin, että Boot optionseista ei edes löytynyt levyäni. Yritin lukuisia kertoja käynnistää koneeni uudestaan, ja yritin myös katsoa vähän olisiko joku sata kaapeli huonosti kiinni, tuloksetta. Yritin jollain vanhalla 2005 kovalevyllä bootata, tämä kyllä näkyi boot optionseissa mutta windows valitti että ei pystytty recoveryymaan jne... Onko tämä nyt melko varmasti rikki mennyt ssd vai onko tässä jotain muutakin mikä olisi mahdollista? Arvostan kaikkea apua, kiitos jo etukäteen jos joku vastaa!
amd fx 8150 ( vai oliko se 8350 ?) kingston 2x4 ddr3 muistit nvidia gtx 650 xfx 550w virtalähde Asus M5A97 R2.0 PS: Joskus minulla oli outo ongelma steamin kanssa, kun käytännössä avasin steamin niin levyn usage meni 100 prosenttiin ja kaikki alkoi lagaamaan samalla tavalla , mutta ei jäätynyt koskaan joten ehdin aina sammuttaa steamin ja kaikki palasi normaaliksi. Jotenkin sain poistettua steamin manuaalisesti ja asennettua uudelleen ja tällä tavalla korjata ongelman kun en muuten pystynyt koska olisi aina tullut sama 100% usage jos olisin yrittänyt poistaa normaalilla tavalla. Jopa steamin poistamisessa tuli 100% levyn käyttö. Outoa, eikö?
Tarkotatko nyt siis ihan windows levyltä boottaamista? Saan huomenna levyn ja varmaan uuden kovonkin niin koitan sitten, mutta kun yritin tota ~2006 kovon winukkaa recoverata niin se kyllä tunnisti sen ja kysy jotain että minkä käyttöjärjestelmän haluan recoverata tai jotain muuta vastaavaa mutta heitti mulle vaan sen jälkeen bluescreenin ja valitti tässäkin kiintolevystä että pitäisi katsoa onko kunnossa
No jos saat uuden kovon, yritä asentaa siihen Windows ja kato toimiiko. Jos toimii, todennäkösesti SSD paskana.