Lataus epäonnistui - Estetty

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Jobalaba, Dec 3, 2013.

  1. Jobalaba

    Jobalaba Regular member

    Joined:
    Jul 25, 2006
    Messages:
    159
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Menisiköhän tämä ongelma tälle alueelle.

    Eli, eilen kun käynnistin koneeni normaalisti yön jälkeen, en pystynyt enää lataamaan netistä selaimella koneelleni mitään. En siis pysty edes tallentamaan esimerkiksi kuvaa Iltasanomien sivuilta. Chrome sanoo näin: "Tietokoneesi suojausasetukset estivät tämän tiedoston. Tästä johtuen Windowsin liitetiedostojen hallinta poisti tiedoston." Kokeilin myös Mozilla Firefoxilla ja Internet Explorerilla eikä onnistu niilläkään. Myös joitain ohjelmia käynnistettäessä (esim. Adobe ARM joka yritti itsekseen käynnistyä) Windows antaa virheilmoituksen, jossa sanotaan jotenkin että Windowsin suojausasetukset estivät ohjelmaa käynnistymästä.

    Käytössäni on Windows 7 Home Premium. Palomuurina on ollut Comodo Firewall.

    Olen kokeillut nyt Chromen ohjeilla muuttaa ohjauspaneelista Internet-asetuksia sekä palauttaa puuttuvia rekisteriavaimia. Lisäksi olen käynyt jokaisen selaimen omat asetukset läpi. Olen kokeillut poistaa hetkellisesti käytöstä sekä Comodon että Windowsin oman palomuurin. Olen ajanut täyden virustarkistuksen sekä Avastilla että Malwarebytesin Anti-Malwarella, kummatkaan eivät löytäneet mitään pöpöjä. Olen ajanut CMD:ssä chkdsk /r -komennnon, tuloksetta. Lisäksi olen kokeillut tällaista, jota käskettiin myös kokeilla: How to Enable “Group Policy Editor” (gpedit.msc) in Windows 7 Home Premium, Home Basic and Starter Editions? - AskVG Tätä en saanut toimimaan.

    Mitä ihmettä on vialla? Onko vielä jotain, mitä voisin kokeilla?
     
  2. 1pertti

    1pertti Senior member

    Joined:
    Sep 10, 2008
    Messages:
    9,156
    Likes Received:
    1,219
    Trophy Points:
    243
    Kokeile tehdä järjestelmän palautus johonkin viime viikolla tallennettuun palautuspisteeseen.
    Mitä tarkoita "puuttuvilla reksiteriavaimilla"? Mitä avaimia puuttuu ja miksi?
     
  3. Jobalaba

    Jobalaba Regular member

    Joined:
    Jul 25, 2006
    Messages:
    159
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    https://support.google.com/chrome/answer/2898334?hl=fi

    Tuolta ihan sivun alimmaisena löytyvää kohtaa kokeilin, jossa palautellaan jotain rekisteriavaimia.

    Mutta, ongelma ratkesi! Resetoin Internet Explorerin asetukset, ja ongelma mystisesti katosi. Mielenkiintoista, miten IE vaikuttaa muihinkin selaimiin...
     
  4. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
    Aiheesta toiseen itse poistaisin tuon Comodon palomuurin. Windows 7 oma muuri on nimittäin riittävän hyvä ellei sitten tee pikkutarkkoja sääntöjä.
     
  5. Tiger25

    Tiger25 Active member

    Joined:
    May 13, 2011
    Messages:
    1,574
    Likes Received:
    72
    Trophy Points:
    78
    IE ei vaikuta toisiin selaimiin suoraan, mutta koska se on käytännössä katsoen integroitu syvälle windowsiin, se voi vaikuttaa windowsin suojauskäytäntöihin ja sitä kautta aiheuttaa ongelmia.
     
  6. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48
    Jotkin IE:n asetukset tosiaan vaikuttaa laajemminkin Windowsiin ja siten muiden ohjelmien toimintaan, tämän olen joskus itsekin huomannut omalla koneellani. Sitä en sitten tiedä onko se tarkoituksenmukaista vai normaalia Windowsin bugailua.

    Ja samaa mieltä kuin Datanen tuossa edellä. Jos sitä Comodoa oikeasti johonkin tarvitsee, niin sitten se Windowsin palomuuri pois päältä.


    Edit: Mikähän moisen sekoamisen alunperin aiheutti? Onko kenties hiljattain ajettu joku höpöhöpö-siivousohjelma?
     
    Last edited: Dec 3, 2013
  7. Jobalaba

    Jobalaba Regular member

    Joined:
    Jul 25, 2006
    Messages:
    159
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Comodon poistin. Se on tullut joskus asennettua pelossa, ettei Windowsin oma palomuuri riitä. Mutta nyt on sekin tieto päivitetty.

    En tiedä, mistä tämä kyseinen ongelma yhtäkkiä ilmestyi, sillä edellisenä iltana kaikki toimi vielä normaalisti. Ainoat siivous/virustutkat, joita käytän, on CCleaner, Malwarebytes Anti-Malware sekä Avast. Ei ole kyllä aiemmin käynyt näin, vaikka noilla on siivouksia ja tarkastuksia ajettukin.
     
  8. Datanen

    Datanen Guest

    Joined:
    Sep 21, 2010
    Messages:
    5,322
    Likes Received:
    68
    Trophy Points:
    108
  9. 79atanos

    79atanos Regular member

    Joined:
    May 19, 2008
    Messages:
    1,945
    Likes Received:
    15
    Trophy Points:
    48
    No joo, ei noilla ohjelmilla pitäisi tuollaista saada aikaa, eiköhän tuo mene "normaaliin" Windowsin hetkelliseen sekoilemiseen, tai joku softa on päivittänyt itsensä joka ei olekaan ihan yhteensopiva muun ohjelmiston kanssa, tai jotain ja jotain... Tiedä näistä :D

    Onneksi ongelma kuitenkin ratkesi.
     
  10. mozilla

    mozilla Regular member

    Joined:
    Apr 1, 2005
    Messages:
    466
    Likes Received:
    3
    Trophy Points:
    28

Share This Page