Käsittämätön juttu, mulla pitäis olla 8/1Mb netti mutta testerit antaa mulle sellasta 1Mbit yhteyttä... täytynee selvitellä tota operaattorin kanssa mutta onko normaalia että kun mä lataan torrenttia niin se tulee 4-10Kb/s kun seedaajia pitäis riittää? Ja mistä johtuu että kun niitä lataa niin netti alkaa hidastelemaan? pitäiskö sitä yhteyttä jotenkin rajoittaa jotta siitä kaistasta jäis myös surffailuun tms. Modeemina mulla on toi zyxelin 660-hw. vaikuttaako se että käytän wlania, tosin nopeus koneen ja purkin välillä on 25-54Mb/s, eli siis varmaankin ei. Edit (lisäys): (koitan) käytän tota bitcomettia
oletko koittanu ladata ihan vaa testiksi jotai tiedostoja suomalaisilta nopeilta palvelimilta? esimerkiks mbnetistä tai edomelta? paljon tulee nopeutta?
Hitto, kokeilin laittaa piuhan modeemin ja koneen väliin niin johan alkoi nopeustestien tulokset nousta. Sain 6Mb yhteyden ja samalla latausnopeudet nousi tonne 150Kt/s. Onko toi suurin piirtein oikea yhteys/latausnopeus suhde? Pitänee mennä tonne Pc:n rautaan liittyviin kyselemään miksi toi Wlan rajoittaa tota yhteyttä noin paljon.
Joo ei noi nopeus testit näytä välttämättä oikein... Mullakin nopeustestit sai aina yli puolet hitaampia tuloksia, kun mikä nopeus oikeesti oli.. Ensin mäkin vähän säikähdin, mut sit kun latas jotain juttuja, ni ihan oikeilla nopeuksilla ne sieltä tuli... =)
Juujuu, muttakun ne testit näyttää sen 6Mb kun menee purkkiin piuhalla kiinni. Eli siis toi wlan yhteys hidastaa tota meikäläisen yhteyttä. onko toi latauslukema 150Kt/s 6megasella ihan ok? Kattokaas siis kun wlanin yli ne testit antaa n. 1Mb/s.
Periaatteessa sun pitäis saada vielä enemmän kuin tuo, jos vain seedaajia riittää. Semmoset 600-800kt/s olis jo todella hyvä. Eli ei kai torrent ole vaan natin takana/seedaajia filulla liian vähän?
ei lähelläkään, toi nopeus vastaa alle 2 megan nopeutta. megasella maksimit on siinä 140 kt/s. maksiminopeus 8 megasella on noin 840 kt/s
Itselläni ollut 8 meganen ADSL yhteys ja maksimi nopeus ollut käytännössä 740 kb/s. Nopeustestit näyttävät suunnilleen 6 mbittiä. Tällä hetkellä on 2 meganen kaapeliyhteys ja maksiminopeudet ovat siinä 250 kb/s paikkeilla, mutta noppeustestit näyttävät 1000-2000 kbit. Eli pääsääntöisesti nopeustesteihin ei kannata luottaa.
noi monet 8/1 yhteydet on full rate eli oikea nopeus on eniten asuinpaikasta kiinni nopeus pitäs kyllä olla noin 600kt/s - 800kt/s kaista saattaa mennä tukkoon jos upload on liian suuri ja silloin download nopeus laskee paljon.jos on muita koneita netissä samaan aikaan niin nekin vievät ainakin vähän nopeudesta. nopeustesti ovat vain hieman suuntaa antavia. jos oikean nopeuden haluaa selville niin ladatkaa joltakin nopealta netti sivustolta esim. mbnet edit: niin ja jos on NAT ongelma niin nopeudet on yleensä aina alle 10kt/s. jos pystyy lataamaan yli 100kt/s niin tuskin liittyy nattiin.
Kyllä ne nopeudet natin kanssa voivat olla 150kt/s, kokemusta on. Se onko portit auki näet torrent ohjelman keltaisesta/vihreästä naamasta tai filun väristä yms. Azussa nuo naamat kertovat sen, vihreä OK, keltainen NATin takana.
kyllä nopeudet voivat olla vaikka 800kt/s, mutta silloin ei varmaankaan ole kyseessä mikään NAT ongelma. siis jos lataus nopeus on vaikka 100kt/s, mutta ei sen enempää vaikka itsellä kaistaa riittäisi niin en kyllä epäilisi kovin nopeasti että NAT aiheuttaa ongelman
Tuli toisaalta "tietoa" että pitäisi muuttaa natin ja palomuurin asetuksia jotta toimisi kunnolla. täytyy kokeilla kun pääsee kotiin.
siis tuliko wlanilla vaan toi joku 10kt/s , mutta johtoa pitki 150kt/s? jos on noin niin tossa wlanissa voi olla kyllä nat ongelma. jos on softamuuri ja nopeudet noin niin tuskin pitää siihen palomuuriin koskea, mutta natin asetuksia kannattaa kattoa niin kuin olit jostain muualta kuullut
Joo, luvut on suurinpiirtein just noi. Mulla kun on 1 kone vaan netissä niin onko toi natti niin tarpellinen? onhan se lisäsuoja mutta kun mulla on myös toi F-secure jonka itseasiassa vaihdan varmaan just norttoniin niin niissä on kuitenkin palomuurit ja virustorjunnat ja tossa zyxelissä on myös se palomuuri.
nat toimii myös eräänlaisena palomuurina. kannattaa nat pitää päällä jos vaan mahdollista. jää vähemmän työtä softa muurille ja on myös turvallisempaa jos vaikka softa muuri ei toimisi ihan oikein