LCD-näyttö tietokoneeseen?

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Oscar_X, Aug 30, 2007.

1. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Minulla heräsi suuri kiinnostus (ehkä jopa amiksen lopputyöksi) saada tietokoneeni etupaneeliin LCD -näyttö. Sellainen , jota siis voisi helposti ohjelmoida, eli siihen saisi kellon, muistin käytön, ehkä jopa "mikä biisi nyt soi" jne. Olen kuullut että sellaisiakin löytyy missä on herätyskelloa ja muuta kivaa. =)

Kouluelektroniikan sivuilla oli 35€ LCD näyttö koteloon, mutta siinä oli vihreä taustavalo niin en oikein tykännyt (sininen mielellään). Vaikka vähän kalliimpi, niin hienompi saisi olla.

Olisiko teillä siis heittää linkkejä (tuotteita, artikkeleita) ja vinkkejä miten ylipäätänsä aloitan homman?

Opiskelen elektroniikka-alaa, ja muutenkin rämplään koneiden kanssa paljon niin luulisi asennus onnistuvan. Ohjelmoinnissa olen kuitenkin ihan kädetön, mutta eikai homma siihen kaadu?

2. Bazie

Bazie Regular member

Trophy Points:
    26
    Tuossa mitä pikaisesti löysin siitä lcd näytön kytkemisestä

http://www.patenttinet.com/artikkelit/lcd_4x20

Sitten toisessa linkissä on jotain käyttö sovelluksia

http://www.patenttinet.com/artikkelit/lcd_4x20_kaytto

En jaksa nyt itse tarkemmin lukea, mutta nuista taitaa kuitenkin olla aika paljon apua sulle, toivottavasti. Koitan vielä katsella lisää aiheesta.

EDIT: Kannattaa jutella opettajien kanssa siitä onko tuollainen riittävä päättötyöksi. Tuossa ei ilmeisesti kuitenkaan tarvitse kuin kytkeä näyttö koneeseen ja käyttää valmiita ohjelmia, joten veikkaan että ei välttämättä paras mahdollinen päättötyö ole. Kyllä kait tuostakin voi saada numeron, mutta työn helppouden takia tuskin kiitettävää voi saada.

Last edited: Aug 30, 2007
  3. Oscar_X

Oscar_X Regular member

Trophy Points:
    26
    Kiitos linkeistä, ovat avuksi.

Kyllä tuo kuulemma lopputyöksi kelpaisi, erityisesti se että siihen pitää koodata on suuri plussa.

Pitää vielä koettaa metästää sininellä taustavalolla olevaa näyttöä ja siihen tarvittavat oheisromppeet niin kai minä jotain saan aikaseksi. :)

EDIT: Jaaha, ei siinä tarvi edes pahemmin koodata kun valmiit plug-init olemassa! :D

Last edited: Sep 2, 2007

Share This Page