Pitäis nyt muutaman päivän sisään käydä hakemassa taloon uusi ruutu kun vanha 28" putki alkaa käydä armottoman pieneksi ja epätarkaksi nykykäytössä. Nettiä olen selaillut ja koittanu vertailla eri malleja ja tekniikoita mutta tarjonta, mainonta ja arvostelut ovat niin sillisalaattia että pää menee melkein sekaisin. Liikkeissä on tullut ravattua vertailemassa ja testailemassa mutta myyjien vastaanotto on ollut ainakin pk-seudulla todella nuivaa ja mielenkiinnotonta, esim. joka paikassa tuntuu olevan yhtä vaikeaa saada laitteen oman digiboxin kuvaa ruutuun sen iän ikuisen hdmi-jakajan sijaan saati sitten kun raahasin läppärin mukaan jotta olisin voinut testata DVI:n kautta tuotettavaa kuvaa kyseisissä laitteissa... "omia laitteita emme voi sallia etteivät malli laitteet vahingoitu" tms. oli yleisin vastaus. Eli nyt tarvitsisin tietoa, en spekulaatiota, miten ja mihin laitteisiin käyttäjät täällä ovat tyytyväisiä. Omia Kriteerejäni ovat olleet seuraavat: - 40" tai isompi - natiivireso 1280x720 tai 1920x1080 tai mahdollisesti 1366 x 768 - Siisti design - Hintahaitari n. 2000-3500e - Pääkäyttö on digi-tv 50% sekä htpc ja dvd-katselu sen kautta 50% Miten noi natiiviresot käyttäytyy varsinki htpc ja digiboxi-käytössä? Allamainitun panasonicin osalta millainen on kiinnipalamisen riski ja mitä siihen vaaditaan? Liikkeessä katsastamani mallin valikko oli pahasti kiinni palanut eikä myyjä suostunut kertomaan kauanko laite oli kiinteää kuvaa saanut. "vaikea sanoa eikä se kuulu teille asiakkaille" - Veikon kone, helsingin keskusta, aleksanterinkatu Onko järkeä hankkia esim 42" natiiviltaan 1366x768 samsungia minkä saa alle kahden tonnin ja näyttä liikkeessä hyvältä? Lähinnä harkinnassa ovat olleet seuraavat mallit: Sony KDS-55A2000 (SXRD) Sony 46x2000 (LCD) Sony 40X2000 (LCD) Panasonic TH-50PV600 (PLASMA) Jokunen samsungin malli Miten SXRD-töllön laita, heikkoudet ja vahvuudet? Ainakin korkeussuuntainen katselukulma on aika rajattu mutta onko muuta oleellista? Entä miten tykki vaihtoehtona? Mitä lamppujen kestävyydet suhteessa hintaa ovat nykyään? Entä saatavilla olevat resot suhteessa hintaan. Kiitokset miljoonasti jo etukäteen aikaansa uhranneille -Rellu
jep kyseinen liike on kuuluisa vittu maisuudesta olin ostamassa uutta kannetavaa Acer ferrari 1000 niin kun kyselin myyjältä jotakin vastaus oli jos ei ole rahaa lähe ulos ei oo aikaa ikkuna ostajille no viereinen tieto asemalla oli hyvä tarjous juuri tosta ostin sen kateisellä sitten menin takas veikon koneeseen ja näytin kuittii mitä olin ostanut harmi että en kerennyt ottaa kamera kännyy esiin myyjän ilme oli kyllä kuvauksen arvoinen itellä on Optoma hd72i mutta nyt tää uus optoma HD70 on melkein yhtä hyvä ellei yhtä hyvä nyt hesan high end studiolla on tarjous 999€ Optoma HD70 olen sata varma että saat kokeilla läppärillä ja muilla jos haluat mä sain Optoma H72i viikon lopuksi kotiin sillon kun olin ostamassa jotta ei tulusi sikaa säkissä ostettua joo mustan pörsin ym veikon koneen kauppiaat ovat Peestä niitä ei kiinosta kuin raha tuskin edes tietää mitä on asiakas palvelu kaks loisto liikettä yks hesan keskustassa toinen espoon kilossa highendstudio ja Concept Hifi ovat hyvän ja ystävällisen palvelun omaavia liikeitä jossa myös tinkimis varaa paitsi tarjous tuotteista Lampun takuu 6kk tai 1000 tuntia (kumpi tulee ennen täyteen) musta aika reilua peliä nykyjään optoma HD70,HD72i,HD73 lamput kestää n:3000h ja maksaa HD70 ja HD72i 200€ HD73 250€ aika halpaa kun saa kummiskin ison kuvan HD resoluutiolla itellä 120" kangas ja nyt kun on tottunut isoon kuvaan (120") niin en edes mietti katsovansa leffaa töllöstä oli sitten 30" tai 42" niin liian pieni kuvan koko mulle itellä on_4:1 HDMI Switching box_ 100% rahan arvoinen laatikko jossa Procaster 6300c,DVD,PC, kohta PS3 liitettynä vaikka kaikki olis yhtä aikaa päällä niin voi valita mitä katsoo laatu boxi halvalla itellä on omasta mielestä tosi hyvä Valkokangas
On kyllä todella omituista toimintaa myyjiltä ollut kautta linjan. Ensinnäkään jos kerran ei saa tauluun/tykkiin lyödä omaa konetta kiinni niin se olisi suora ei myös kaupoille. Mutta sitten itse asiaan. Oma suositukseni olisi, että jos tuo 3,5k€ on varaa laittaa kiinni niin lasketa myyjillä paketti sekä tv:stä, että tykistä. Katselet nuo tv-ohjelmat töllöllä (ellet sitten pidä urheilusta, sitä kun kannattaa katsoa tykillä, uutiset näkyy kyllä pienemmästäkin) ja leffat tykillä. Omaa kokemusta kyseisestä konseptista jo useamman vuoden/kokoonpanon ajalta (tällä haavaa 42" plasma ja 1080p natiivi tykki) ja voin ainakin omalta kohdaltani väittää olevan kaikkein toimivin ratkaisu.
Näin päädyin tekemään, kiitoksia kummallekkin. Ostin töllöksi sonyn KDS-55A2000:sen ja tykiksi optoma hd70. Hommat rokkaa