Mitähän mun pitäisi säätää kun kuvassa muut värisävyt näkyy hyvänä mutta punaisen sävyt on aivan liian kirkkaita? Jos himmentää ruutua niin sit muut värit muuttuvat aika tummiksi. Onko ton punasävyn säätämiseen mitään kikkakolmosta? Entäs kun ViewSonicissa on se SRS äänitehoste ominaisuus. Miten sen saa toimimaan niin, että se olisi päällä koko ajan? Nyt se on niin, että joka kerta kun tv:n avaa, se on pois päältä.
MikroPc:n uusimmassa numerossa oli 32-tuumasten LCD-telkkujen vertailua. Viewsonicin malli pärjäsi aikasten hyvin huomattavasti kalliimpien vehkeiden seurassa. Ihmetystä herätti se, että jutussa kerrotaan telkun mukana tulevasta DVI-piuhasta. Minä en ainakaan saanut paketissa moista narua. Onko muut saanut? Varsinkin ne, jotka ovat ostaneet laitteen verkkokaupan kautta.
Aikaisempi testi Mb... http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/12/lcd-televisiot/ Valmistaja, tuolla mitä pakettiin kuuluisi. PACKAGE CONTENT LCD TV, 1.8m power cables (Europe [Schuko]/UK), AV cable,1.8m SCART cable, remote control, batteries, quick start guide, user guide http://www.viewsoniceurope.com/fi/Products/LCDTV/N3260w.html
Eli ton ViewSonic:in kanssa semmonen ongelma kun laittaa kuvan koko hommelin automaatille niin kuva jää pieneksi ja reunoille jää mustaa ja jos taas laittaa 16:9 suhteen nii kuvassa jää tekstit ja kanavan logo piiloon. Missä voisi olla vika?
ei mitään vikaa vaan se automatiikka säätää kuvaa sen mukaan mitä sille lähetetään. eli se kuva näkyy juuri silleen että reunoille jää mustaa noissa normaali tv lähetyksissä esim. ja sit kun tulee joku leffa niin kuva menee laajakuvaksi eli koko näytön kokoisiksi. tietenkin sillon kun se elokuva lähetetään laajakuvana. ja sit jos dvd laittaa niin yleensä niissä ainakin näkee laajakuvana. joissain koneissa voi itse määrätä että se laite lähettää aina 16:9 kuvaa. esim Videonauhureissa saa valikoista laitettua asetuksen 16:9:iin ja PS2:ssa ja niinpoispäin.
Mitäs onko jollakin ollut kyseisellä mallilla sellaista ongelmaa, että tv:n molemmat scartit eivät toimisi samaan aikaan? Eli siis minulla on tv:n scart 1:ssä kiinni digiboksi. Kun pistän scart 2:n kiinni esim. dvd-soittimen niin sepäs ei toimikkaan. Kun tv:stä vaihtaa sourcen scart1- ja scart2-puolelle, niin molemmista näkyy digiboksin kuva. Kun otan digiboksin pois niin johan alkaa dvd-soittimen kuva näkyä, mutta taas jostain syystä molemmilla av-kanavalla. Onko tämä vika vai jonkin sortin ominaisuus?
Juuri samanlaisen vian takia N3260W lähti huoltoon. Tuossa yksilössä vain ei toiminut tuo toinen scart ollenkaan. Ykkös-scartin kuva näkyi molemmissa. Mulle tuli juuri vaihtotöllö tilalle. Saas nähdä mitä siinä on vialla. Onkohan kukaan muu huomannut tuossa Viewsonicissa sellaista "ominaisuutta" on jonka tässäkin munkin yksilössä, samoin kuin siinä edellisessä, että töllö laittaa itsensä päälle valmiustilasta mikäli digiboxi menee päälle. Tämä "ominaisuus" toimii satunnaisesti, eli aina ei mene päälle mutta joskus kumminkin. Mielestäni tämä on vika eikä ominaisuus, joksi sitä Infocaressa (huollossa) väittivät. On vain tosi paska ominaisuus, jos nauhoittelee yöllä ja poissaollessa. Tuossa töllössähän ei ole päävirtakytkintä.
Siis toimiiko siinä vaihtotöllössä molemmat scartit? Pitäiskö itekkin roudata telkku huoltoon. Kauan kesti että sait vaihtarin? Mulla oli vähän aikaa samalla tavalla, että tv lähti päälle kun digiboksiin pisti virrat, mutta jostain kumman syystä parina viime viikkona se ei ole tehnyt enää sitä. Mitä lie tapahtunut...
Siinä töllössä ei siis toiminut scart2 ollenkaan. Jos johto oli vain scart2:ssa ei tullut mihinkään kuvaa. Jos johto oli scart1:ssä, tuli kuva valitsi sitten kapulalla kumman scartin vain. Molemmat johdot kiinni, tuli kuva yhä vain johdon 1 kautta. Toiminta siis oli aavistuksen erilainen kuin sulla, mutta pitäähän niiden scarttien toimia molempien ollessa yhtäaikaa kiinni töllössä. Eiköhän kannata tuokin yksilö pistää vain huoltoon. Jos kone on alle 15 päivää vanha tulee automaattisesti uusi töllö tilalle. Mulla valitettavasti oli jo vähän vanhempi, kun käytettynä ostin ja edellinen omistaja ei ollut asiaa huomannut. Ovat aika tiukkoja Infocaressa tuon ajan suhteen. Lisäksi piti vaatimalla vaatia vaihtotöllöä eikä jäädä odottamaan korjausta. Kuitenkin kesti noin viikon koko rumba. Tuo automaattinen käynnistyminen myös hämää, sillä en ole keksinyt mitään järkevää logiikkaa koska käynnistyy ja koska ei. En ole muista töllöistä vastaavaa koskaan kuullut. Ärsyttävä piirre.
Juu ei taida pelätä että saisi vaihtotöllön, meinaan mun töllö on jo aika monta kuukautta vanha...Keväällä tuli jo ostettua. Vasta noin kuukausi sitten huomasin tuon scart "vian", koska muutin uuteen kämppään kuukausi sitten ja sitä ennen ei ollut mahdollisuutta katsoa digiboksin kautta. Tiedä häntä olisko vaivan väärti lähettää tv korjaukseen. Pitäisköhän vaan suosiolla ostaa jonkin sortin scart-jakaja...