Eli ostin Leadtek Winfast PX6600GT 128mt pci-e näytönohjaimen mutta jotenkin tuntuu että se olisi jotenkin alitehoinen tms. On se kyllä paljon parempi kuin edellinen korttini mutta silti esim. Doom 3 ja Half-Life 2 eivät toimi pelattavasti edes minimiasetuksilla. Kyllähän tässä kortissa sentään sen verran pitäisi olla tehoa että noita minimiasetuksilla pelaisi? Eri ajureitakin olen kokeillut mutta tulos on sama. Forceware 77.72 ja Leadtekin omia ajureita olen kokeillut. Suorittemena on Intel Pentium 4 2,93ghz ja muistia on 1gt. Näytönohjaimen lämpötila on 55 astetta idlenä ja pelatessa 60 asteen paremmalla puolella tämän vakiotuulettimen kanssa. Voisiko tuo vaikuttaa pelattavuuteen ja olisiko hyvä ostaa parempi tuuletin? Netistä olen katsonut tämän kortin testejä ja niissä kyllä esim. Doom 3 ja Half-Life 2:n pitäisi toimia ihan hyvin keskitasoisillakin asetuksilla. Onko muilla tätä samaa näyttistä tai ollut vastaavanlaisia ongelmia jollain muulla kortilla? EDIT: Taisi tulla myös väärälle alueelle.
Mulla on Club-3D:n 6600Gt ja pikkasen samaa itse ihmettelin sillä 3D Mark 03:sta sain noin 8000 pistettä ja 05 testissä noin 3000 mutta mm. Doom3:sta ei kyllä pysty pelaamaan edes huonoimilla graffoilla. Peli nykii ja tahmaa aivan älyttömästi. Tosin taitaa noi Mark testit lähinnä testata näytönohjaimen ominaisuuksia joten itse pelattavuus onkin sitten jo toinen asia. Lähinnä mulla ilmeisesti on pullonkaulana keskusmuisti mutta jos sulla 1Giga muistia niin tiedä sitten. Mulla on keskusmuistia vain 512Mt. Prossuna mulla AMD 2400+ mutta eipä riitä nämä kyllä Doom3 pyöritykseen.
Jossain suosittelivat käyttämään NVidian ajureita Leadtekin omien sijasta. Leadtekin omat kuulemma toimivat huomattavasti alitehoisemmin kuin NVidian.
Tiedä sitten mutta ogelma saattaa olla noissa uusimmissa nvidian 77.72 ajureissa. Mulla ei noilla uusimmilla lähteneet enää mitkään uudet pelit käyntiin, joten vaihoin 77.30 beta ajureihin. Sen jälkeen kaikki on pelannu loistavasti.
Kyl doomin pitäisi toimi hyvin tolla kortilla. Itel toimii hyvin 9600pro atin kans jopa ja se o paljo surkeempi ko toi 6600gt..
Ei auta eri ajuritkaan. Aika hienoa kun muilla toimii esim. HL2 täysillä asetuksilla lähes moitteettomasti ja mulla ei pyöritä kunnolla edes minimiasetuksilla... En kyllä uskoisi rikkinäiseen korttiinkaan kun kyllä esim. vähän vanhemmat pelit toimivat hyvin mutta uudemmat sitten eivät millään. Tuli mieleen että tässä on 2x 512mb muistit jotka tosin ovat vain 200mhz, mutta en uskoisi välttämättä tuostakaan johtuvan. Apuja kaivataan edelleen.
kokeiles kattoo onko noihin peleihin tullu uusia päivityksiä voi auttaa asiaan, mulla oli samanlaisia ongelmia kun ostin uuden näytönohjaimen mutta ne ratkes hakemalla viimeisimmät patchit peleihin.
Joo mulla on toi kortti ja noi pelit pyörii mulla täysillä asetuksilla pelissä ja jopa olen laittanut noista kortin säädöistä 2x:t päälle myös.
Tai hei onko sulla ollu lumisadetta näytölläsi, ''VÄRILLISTÄ'' jos on ollu niin korttisi on viallinen. Nimittäin mulla oli ku ostin tuon korti kävin vaihtamassa niin kaikki toimikunnolla. Ja jos ei ole olllt niin laitappa nuo nVidian omat ajurit ja pelissä nuo asetukset esim. Hlf-Life2 täysille ja kortin säädöistä nuo säädöt omalle pelilli Half-Life2 ja sieltä ne 2x:t päälle myös paraskuvanlaatu. Jos ongelma jatkuu niin en tiedä mulla oli samantyylinene ongelma. ONNEA !
Kuva on kyllä aivan terävä ja hyvä, eli ei ole mitään "lumisadetta" ollut. Senkin tosiasian voisi ottaa huomioon että kortti todella voisi olla viallinen. Mutta outoa jos hieman kevyemmät 3D-pelit toimivat todella hyvin mutta raskaammat sitten eivät juurikaan kovin hyvin.
Tuli myös mieleen että vika voi olla tässä emolevyssä. Tämähän kun on pakettikone ja niissä tiettävästi käytetään halvimpia osia ja emolevynä on Gigabyte GA-8S649MF josta tosin ei löydy mitään tietoa mistään: http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Gigabyte+GA-8S649MF&btnG=Google-haku&meta=
Hakuammuntaa, mutta oletko kytkenyt kortin erillisen virtaliittimen? Noissa korteissahan on erillinen virtaliitinpaikka, josta se ottaa virran raskaampaa vääntöä tarvittaessa.
Tässä kun tuollaista lisävirtaliitintä ei taida olla: http://img219.imageshack.us/img219/5648/ld000041375221cs.jpg
Kannattaisi tarkistaa ensiksi onko sinulla riittävän tehokas virtalähde koneessa. Suosittelisin 350-450W... Saattaa olla, ettei näytönohjaimesi saa riittävästi virtaa pyöriäkseen.
Itsellä on toi gainward 6600gt ja kyllä pyörii doom3 ihan high asetuksilla hyvin ja half life täys grafiikalla hyvin! 3DMark05:sta en ole vielä ajanut koneella. Ja itse oon ainakin saanut semoisen kuvan että näytön prossun/piirisarjan ajurit kannattaa aina hakea prosessorin/piirisarjan omilta nettisivuilta. Eli tässä tapauksessa nvidian sivuilta. Eikös ne sinne laiteta ne uusimmat. Ja aika jännä muuten että tuon tehoisessa näytön ohjaimessa ei ole sitä erillistä lisävirta paikkaa?