leffa ongelma

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by xam, Sep 21, 2002.

1. xam

xam Member

Trophy Points:
    16
    niin kyselisin että tiedättekö mikä vois olla ongelmana seuraavassa tapauksessa.
    Eli olen imuttanut täältä niitä ohjelmia joilla voidaan esim dvd levyllä olevat vobit
    muuttaa divx muotoon käyttäen virtualdub ohjelmaa. Leffa filut on onnistunut mutta nyt ongelmaksi on muodostunut tämä.
    Eli laitan asetukset niin kuin enenkin virtualdubiin ja lasken kodeekille sen bitrate arvon esim haluan että video filu on 1 giganen no laitan virtualdubin sitten hommiin mutta kun se on valmis onkin filu 500 meganen. Olen yrittänyt miettiä mistä tämä johtuu kokeillut jopa muita asetuksia mutta mistään ei ole apua. Filu on ain 500 megaa tai vähemmän vaikka aikaisemmin jos laiton filun kooksi 1 gigan niin se teki gigan kokosen filun. Mikä siis voisi mättää?

2. Wire

Wire Guest

Jos käytät DV-toolin bitrate laskuria. Ota huomioon että se laskee audionkin koon mukaan, riippuen mitä sulla on valittuna audioksi. Itse käytän nyrkkisääntönä 1,5h leffa ac3 äänillä 2 700mb:n cd:lle niin Bitrate on n.1500kb/s. Siitä voi päätellä jo suurinpiirtein millainen bitrate pitää olla.

3. xam

xam Member

Trophy Points:
    16
    nii mutta kokeilin jopa nandubia ja sama ongelma vaikak laitoin siinäkin että haluan leffan kahteen osaan ja yks osa 700 megaa ja koko leffa oli vain 500 megaa. Mä käytän kyllä tota dv1 tool ohjelmaa mutta vaikka laitoin siinä niin että laitoin filun suuruudeksi 3 gigaa niin silti niillä kodeekin arvoilla jonka se laski ni se filu oli vain 500 megaa. Mikä vois olla ongelma? osaako kukaan jeesaa.

4. Poy

Poy Regular member

Trophy Points:
    26
    Kokeile tehdä siitä samoilla asetuksilla, mutta valitse vain puolet elokuvasta, jolloin tuon mukaan sulla tulee 2x500M. Eli et rippaa koko elokuvaa vaan pätkissä.

5. xam

xam Member

Trophy Points:
    16
    niin toi puolittaminen ei auta koska laitoin sen 45 min pituseks eli puolet siitä leffasta ja nyt se teki siitä 230 megasen filun.
    Joten osaako kukaan sanoo mikä tässä nyt mättää. Voiskose johtuu jostain asetuksesta joka on jostain kumman syystä menny päälle.
    Sillä joku estää virtualdubia tekemästä leffa filusta yli 500 megan kokosta. täällä kuitenkin käsittääkseni on näitä tietokone neroja ja muita semmosia jotka osaa nämä asiat joten jos nyt vaan joku osaisi neuvoa minuakin.

6. Wire

Wire Guest

Mikä sun bitrate on??? Ota huomioon että dvtool:ssa Movie Length: pitää asettaa minuutit ja sekunnit!!! esim. 90min leffat kirjoitetaan niihin kenttiin 90 ja 0 eikä 1 ja 30

7. xam

xam Member

Trophy Points:
    16
    joo tiedän ton eli leffa kestää 87 min 17 sekunttia ja noi mä se laitoin dv-tooliin.
    leffan koko 700 megaa ja audio on 128 kb.
    Oon muuttanu ton audion tohon muotoon cd ex ohjelmalla. Ja bitrate on 966.
    Mutta valmiina toi leffa on vaan 500 megaa korkeintaan se on tehny siitä 546 megasen mut sillon mulla olikin leffan koko jotain 4 gigaa.
    En vaan ymmärrä koska aikaisemin toimi kun laitoin noin mutta nyt oon kyllä päivttäny jotain microsoftin ohjelmia joten voisko johtuu siitä että toi filu ei tuu oikeen kokosena.

Share This Page