Jooh, eli muutin .avi leffan TMPGEnc:llä SVCD muotoon ja jostain syystä se tökkii. Eli siis töksähtää sekunnin sadasosaksi n. sekunnin välein. Joku vika asetuksissa vai mikä mättää?
Jep. Se töksähtely tulee tod.näk. siittä, että olet käyttänyt väärää templatea TMPGEnc:ssa. Eli olet ilmeisesti pakannut 23.97 fps elokuvan 25 fps:ksi. Tuolla DVD2SVCD:llä se onnistuu nykimättä..
Siis kun teen avi leffasta esim SVCD muotoista, että voisin polttaa sen DVD-levylle katsoakseni sitä niin pitääkö sitä muuttaessa avi->svcd muuttaa fps vai pitääkö sen olla sama kun alkuperäisessä eli 23.xx fps ? Kiitoksia avusta! Enköhän mä vielä joskus saa poltettua toimivan dvd-levyn! =)
dvd2svcd uudessa versiossa voit valita jo vaikka asennuksessa avi->dvd... kun käsittelet avi tiedostoa niin valitset vain misc välilehdeltä input file type AVI ja laita output - dvd opas:http://www.nefernetti.com/dvd2svcd_.htm
Kyllä se alkuperäinen fps on syytä säilyttää. Sen muuttaminen [bold]oikein[/bold] on melko hankalaa, ja kuitenkin useimmat DVD-soittimet osaavat toistaa myös NTSC-fps:t. Edelleen suosittelen käyttämään tuohon avi2svcd-en kääntöön DVD2SVCD+TMPGEnc -yhdistelmää. Ja kuten NeFerkin mainitsi, voit pakata suoraan DVD:ksikin, ellet sitten halua useampaa SVCD-leffaa yhdelle DVDr-levylle, esim. DVDLabilla..
Ok! Kiitoksia avuista! Pitää vaan asennella ilmeisesti windows uudestaan, kun on tuo TMPGEnc alkanut vetää bluescreeniä aina tietyssä kohtaa muutosta.
Tuli tässä vielä mieleen, että kummalla ohjelmalla tehtäessä tulee parempaa jälkeä? TMPGEnc:llä vai AVI2SVCD ?
Mulla on vähän ongelmaa ton DVD2SVCD:nki kanssa siinä että se muuttaa sen vääräksi fps:ksi. Siis saako sen tmpgencin templaten vaihettua jostain sieltä dvd2svcd:n asetuksista? Mulla tulee sellasia tökkiviä SVCD:itä vaan.