Leffojen pakkaus?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by Psylocce, Jan 2, 2003.

1. Psylocce

Psylocce Guest

Mulla on virtual Dub ja tarvisin neuvoja.
    Eli kuinka saan pakattua leffat mahdollisimman pieniksi ja tiiviiksi? Ilman että laatu kärsii hirveesti? Hain uuden kodekin [Divx5.0.2 tai joku sellanen, uusin kumminkin] Mutta leffoista tulee isompia ku vanhoilla kodekeilla.. Ilmeisesti teen jotain väärin, mutta mitä? Kaveri kertoi pakanneensa uudella kodekilla 700 megasen 150 megaa pienemmäksi ilman että laatu kärsi mainittavasti... Helpikkääs te fiksummat mua :)

2. Sonata_86

Sonata_86 Guest

En ole itse pakkaillu tolla 5.0.2 versiolla vaan 4.1.2 mut luulisin että kaveris on karsinu pois sitten äänen laadusta. AD:n ohjeethan pakkaa äänen 160kbit:n laadulla mut kokeiles laittaa äänenlaaduks vaikkapa puolet pienempi eli 80kbit:ä niin voi olla että kuvan laatu ei kärsi niin paljoa.

3. juppe22

juppe22 Active member

Trophy Points:
    66
    Miksi haluat huonontaa huonoa laatua??

Veikkaan että kaverisi tämä kommentti, että "laatu ei kärsi mainittavasti" on sellanen, että on syytä ajatella kaverisi katsoneen leffan ja ei oo enään kiinnostunut sen laadusta pakatessaan sitä uudestaan.

Jos olet ikinä katsellut DVD leffoja niin tiedät varmaan miksi kukaan ei halua yhtään huonontaa DivX pakattujen leffojen laatua.

Mielestäni kannattaa unohtaa tollaset hommat.

Share This Page