Elikkäs mulla on käytössä SAMSUNG HD160JJ/P levyasema. Ongelma alkoi siitä kun asensin uudelleen XP. Laitehallinnassa ei ole minkäänlaisia kolmioita jne. Eli työnnän minkätahansa levyn koneeseeni, se ei vaan näytä tiedostoja. Voisikohan joku auttaa?
Ajurit asennettu koneelle? Ajurit voi olla ihan hyvinkin syynä. Käyttöjärjestelmän uudelleenasennus tuhoaa kaikki ajurit, ja ne pitää asentaa uudestaan, jotta kaikki mahdolliset laitteet toimisivat oikealla tavalla.
Voisikos joku laittaa minulle linkkiä kyseisestä ajurista kun itse en sitten millään löytänyt? Jotain scanni ohjelmia kyllä tuli taivaan täydeltä, mutta nekin näytti olevan loppujen lopulta aikalailla maksullisia :/
Tuo tyyppimerkintä SAMSUNG HD160JJ/P näyttää tarkoittavan kovalevyä eikä CD/DVD-asemaa, jollaiseen kirjoitus muutoin viittaa.
Tässä on kuva laitehallinnasta. En oikein erota mikä tarkoittaa mitäkin niin jos joku viisas voisi katsoa. Myös linkki ajuriin olisi tarpeellinen! Linkki kuvaan: img812.imageshack.us/img812/5952/levyjadvdasemat.png
Kovalevy se on, eli tällainen: Onhan XP:ssä SP3-päivitys asennettuna? Lisäksi Sata-ajurit, yleensä valmistajan sivuilta.
Löytyy kyllä, semmoisena asensinkin. Sata-ajureista ikinä kuullutkaan. Voisiko joku kertoa mistä löydän valmistajan, hieman tietoa niistä yms..
ja nyt kerrot firemetal että miten olet kovalevyn sisälle saanut ujutettua dvd-levyn? ilmeisesti kovalevy toimii moitteetta jos windows toimii ja kone itsessään käynnistyy? eli sun dvd-asema ei toimi. dvd-asemat sen kummemmin kuin kovalevytkään ei tarvitse mitään ajureita. onko asemassa kaikki johdot kiinni. IDE-asemassa siis ide-johto ja molex virtalähteestä. ja SATA-väyläiseen tulee virtalähteestä sata-liitin ja emosta SATA-piuha. sata-ajurit(jos nyt tarvitset niitä) löytyy kaiketi emolevyn valmistajan sivuilta. mutta jos windowssin päivitykset ovat ajan tasalla, niin en usko että niitä tarvitsee hakea. ja voihan se olla että cd/dvd asema on vaan paukahtanut. mistä muuten asensit sen xp:n, cd-levyltäkö? eli on se asema kait jossain vaiheessa toiminut..
Levyltähä minä sen asensin. Huomasinkin että väärin poltettu (.iso tiedostoksi) joten vanhat käyttikset on yhä tallella. Pelastushan tulee siinä kun saan toimimaan tuon mun dvd-aseman niin voin asentaa uudelleen käyttiksen..