Levyjen poltto ei onnistu

Discussion in 'Ajuri- ja softaongelmat' started by Enoxol, Feb 18, 2013.

1. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    Moikka!

Osaako kukaan keksiä mitään vaihtoehtoista syytä miksi en saa levyjä poltettua, kuin se että levyt joita yritän polttaa ovat viallisia?

Ostin Clas Ohlsonilta paketin CD-R levyjä ja tarkoituksena polttaa ihan perus cd-levyjä niistä. Olen nyt kokeillut oman koneen polttavalla, sekä kaverin ulkoisella polttavalla kovaleyvllä. Olen myös kokeillut 2 eri ohjelmaa Nero ilmais versio- ja CDBurnerXP:tä.

Nerolla menee ohjelma jumiin 1% aikana, ja burnerilla sanoo että asemassa tai levyissä on vikaa. Olen onnistunut polttamaan 1/8 CD:stä... Olen siis 100% varma että levyissä itsessään on vikaa, mutta onko nyt mitään mahdollisuuksia että käyttäjässä tai tämän koneen asetuksissa on jotain vikaa???? Ei kait nykyään pitäisi olla edes myynnissä levyjä jotka ovat niin huono laatuisia että niitä ei saa poltettua?? Voiko koneen ajureissa tai jossain asetuksissa olla jokin??

Kone Asus Aspire 5742G

2. Joensuu

Joensuu Active member

Trophy Points:
    68
    Miten olet windowssin omalla poltolla yrittänyt hommaa hoitaa??

3. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    No enpä edes ole koittanut.. Onko se parempi sillä tehdä? Minkä niminen tämä windowsin oma ohjelma on kun en sitä löydä tuolta

4. yamaneko

yamaneko Senior member

Trophy Points:
    118
  5. Enoxol

Enoxol Regular member

Trophy Points:
    26
    Ensimmäiset 10 cd:tä meni polttaessa rikki, mutta sitten alkoi toimimaan moitteetta.. Vika oli siis levyissä. Kuittia vastaan luvattiin kaupassa hyvittää jotenkin tämä, katsotaan mitä se sitten tarkoittaa kun sinne asti pääsee. Kiitos vastanneille avusta!

Share This Page