Levyosiointi

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by arska84, Jan 16, 2005.

1. arska84

arska84 Member

Trophy Points:
    11
    WIN XP levyosiointi askarruttaa. Uudessa kannettavassani on 60 gigan kovalevy, ja se oli vahingokseni jaettu kahdeksi 30 gigan palaksi! Haluaisin nämä palat yhdeksi osioksi, siten että tiedostot säilyisivät levyllä. toinen osio on tyhjä, ja toisella on käyttis ja jotain mukana tulleita ohjelmia. Olen yrittänyt katsella tuolta noissa tällä palstalla olleissa keskusteluissa ohjeita levyjen osioinnista, mutta ohjeita ei ole kuin uuden osion luomiseen. Eli jos joku hieman jeesaisi niin, saisin levyt yhdeksi! Kiitos jo etukäteen!

Atte

2. kujaki

kujaki Regular member

Trophy Points:
    26
    Partition magic ton tekee. Tosin vähän maksaa.

3. arska84

arska84 Member

Trophy Points:
    11
    Onkos sitten mitään ilmaista ohjelmaa, kun opiskelijalla ei nyt juuri ole kannettavan ostamisen jälkeen rahaa muuta kun peruselintoimintojen ylläpitämiseen.

4. mika

mika Moderator Staff Member

Trophy Points:
    116
    Ei tu kans mieleen kuin Partition Magic...kun windowsin omilla työkaluilla ei onnistu, kun kyseessä on järjestelmälevy.
    Toinen vaihtoehto formatointi, käyttiksen asennuksen yhdessä voit osioida tuon miten haluat tai antaa sen olla kokonaisena..

5. arska84

arska84 Member

Trophy Points:
    11
    Mä oon joskus osioinu linuxia varten jotain levyä joillain ohjelmalla ja se oli mun mielestä ilmainen. Formatointia mä olin itekin ajatellu, mutta tässä koneen mukana ei tullu kun järjestelmän "palautus" levyt, ja sehän varmaan palauttaa kaksi osioisen kovalevynkin.

6. sniperfin

sniperfin Regular member

Trophy Points:
    26
    Last edited: Jan 16, 2005
  7. arska84

arska84 Member

Trophy Points:
    11
    Paragon partition manageri oli kyllä ihan jees ohjelma, mutta shareware versiossa ei perinteisesti toiminu mikään ominaisuus! Kattelin muitankin vaihtoehtoja googlesta, Ranish Partition manageri olis ollu ihan ok, mutta mulla ei tässä koneessa a) oo disketti asemaa ja b) se ei tukenu NTFS-formaattia. Lisää ehdotuksia?

8. Cathunter

Cathunter Regular member

Trophy Points:
    26
  9. karter

karter Member

Trophy Points:
    11
    Miksi haluat yhdistää osiot? Itse en sitä tekisi, jos ei satu olemaan siihen jotain tosi pätevää syytä. Useammasta osiosta on yleensä enempi hyötyä kuin haittaa. C:llä ei yleensäkään kannattaisi pitää muuta kuin käyttis, ja ohjelmat, jos niitä ei ole mahdollista asentaa kokonaan eri levylle (nopeuttaa konetta, ja vähentää pirstoutumista). Itse mieluummin tekisin tilanteessasi uuden jaon 20/40, jos vain C:lle riittää tuo 20GB, sekään kun ei saa olla liian nafti. Jos tarvitset isompaa osiota esim. videotiedostoille, suosittelisin hankkimaan ulkoisen lisälevyn.

Share This Page