Levytila vähissä

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by zara21, May 12, 2010.

1. zara21

zara21 Member

Trophy Points:
    11
    Mitä voin enään tehdä. Kone herjaa vähän väliä, että aseman recovery (D:) levytila loppumassa. Lisää tilaa saat... Oon tyhjentänyt temp kansion. Roskakori tyhjennetty, CCleanerilla puhdistanu koko koneen, kaiken hyödyttömän oon poistanu, palautuspisteet poistettu, mutta silti d aseman luku on koko ajan sama 1,34Mt.

3 päivää sitten koneeni takkuili ja mua neuvottiin ottamaan varmuuskopiointi ennen kun lähden konetta tutkimaan. Näin sitten tein ja varmuuskopioinnin aikana tuli ilmoitus, että varmuuskopiointia ei voitu ssuorittaa loppuun, koska tila loppui kesken.
    Ennen tätä mulla on pari gigaa tilaa siellä, mutta nyt enää on vaa se 1,34Mt

En ole mikään tekniikan ihmelapsi eli en ymmärrä, jos neuvot mua tekemään jotain backup kansiolle vai mikä se oli (näin neuvottiin toisessa paikassa)
    kahdesta paikasta olen neuvoja kysellyt, mutta tuloksetta. Jos kysyn mitä se ja se toiminto tekee ja mikä se ja se on, niin saan vastauksen lopeta trollaaminen. Enpä ole tiennyt, että kysyminen on trollaamista :/

Tää on nyt viimeinen paikka josta neuvoja kysyn ja toivon, että saisin kunnollisia neuvoja. Ettei tarvitse korjaajalle lähteä kiikuttaam konetta :(
    Ja pliis en oikeasti kaipaa sitten täältäkin viestejä missä haukutaan trolliksi.

Last edited: May 12, 2010
  2. Axu_

Axu_ Moderator Staff Member

Trophy Points:
    143
    Mitkä asemat koneessa on? Ilmeisesti ainakin C: ja D:? Kuinka suuria ne ovat? Ihmetyttää tuo "recovery", joka kuulostaa pakettikoneen omalta osiolta, jossa on muutama giga tilaa ja se sisältää palautustoiminnon tehdasasetuksille. Oletko käyttänyt D-asemaa ohjelmien asennukseen tai muiden tiedostojen säilytykseen?

3. F16_Eagle

F16_Eagle Guest

Jos sulla on esim. C: asemalla vapaata tilaa, niin voit näillä ohjeilla siirtää sitä D: asemalle!
    http://neko.kapsi.fi/ohje/easeus_partition_master.html

Itse ohjelman saat täältä:
    http://www.partition-tool.com/personal.htm

edit: onko koneesi HP kannettava? Pikkusiskoni kone on HP G5050EO ja se rupesi itkemään samaa kuin sun kone. Tuolla yllä olevilla ohjeilla siirsin tyhjää tilaa C: --> D: asemalle ja homma korjaantui. Ja sain "rauhaa" siskoni jatkuvilta "itkuvirsiltä" :D
    Ymmärtääkseni recovery on sitä varten, että jos saa koneen solmuun, niin tuolta D: ltä se palautetaan tehdasasetuksiin / viimeisimpään palautuspisteeseen?

edit2: Siellä D: asemalla on koneesi luomia palautuspisteitä (Backup Set kansiossa) Sieltä voi turvallisesti poistaa vanhoja palautuspisteitä. Siskoni koneessa se oli kirjain-numerosekamelska kansio-PC --> sieltä löytyi Backup Set kansio, jota kaksoisklikkaamalla aukeni kansio Backup Files kansioita päivämäärän kera, jos löydät sen, niin poista vanhat Backup files kansiot, jätä päivämäärältään tuorein sinne. Siis ainoastaan siinä tapauksessa näin, jos ei tuo vapaan levytilan siirtäminen D: asemalle luonnistu!

Last edited by a moderator: May 12, 2010
  4. zara21

zara21 Member

Trophy Points:
    11
    Joo koneessa on 2 eli C ja D.
    C on 290Gt ja D on 7,34Gt
    En oo käyttänyt D asemaa, vaan jos jotakin oon koneelle tallentanut yms, niin kaikki on mennyt c asemalle.

F16_eagle koneeni on HP pöytäkone.
    Oon kokeillu palauttaa, mutta se herjaa silti, että liian vähän levytilaa. Toivottavasti nyt osaan tehdä ton c asemalta siirron.

Last edited: May 12, 2010
  5. zara21

zara21 Member

Trophy Points:
    11
    ISO KIITOS!! Sain d asemalle nyt lisää tilaa. En voi sanoin kuvailla kuinka kiitollinen nyt olen, kun ensin jouduin tuskaileen 3 päivää. Kiitos vielä kerran :)

6. F16_Eagle

F16_Eagle Guest

Hieno homma!!! :D

Share This Page