omistan lg:n GSA-4167B aseman, toiminut ihan hyvin tähän asti ja ei ole kuin reilu puolivuotta vanha, nyt tuli sitten sellanen ongelma ettei tunnista dvd levyjä enään ollenkaan, olen montaa eri tyhjää verbatimia laittanut sisään ja sanoo että ei levyä, edes täydet poltetut dvd levyt ei löydy vaikka tiedän niitten olevan kunnossa, ainoat mitkä se suostuu tunnistamaan niin ovat kaupasta ostetut leffat ja cd levyt. taitaa olla laser siis laukeamassa?
Omistan myös yhden lg:n dvd-aseman, joka teki tuota samaa eli siis ei tunnistanut mitään levyjä, ei tyhjiä eikä täysiä. Vaihdon aseman toiseen vanhempaan ja pidin lg:tä pois käytöstä jonkin aikaa (johdot irti) N. 1kk jälkeen kun taas kokeilin lg:tä niin kappas sehän toimi! En tiedä mistä moinen johtui, mutta kokeiles pitää johtoja irti vähänaikaa. Tuskin auttaa ongelmaasi, mutta ainahan sitä kannattaa kokeilla. Itselläni tuntui auttavan.
Voisit kokeilla päivittää firmiksen. http://www.cdrinfo.com/Sections/Firmware/SingleModel.aspx?DriveId=1177
Uudet LG:t ei näytä olevan enää entisen verosia. Aina olen luottanut ko. merkkiin ja useita asemia onkin ollut aina cd-rw:stä lähtien. Äskettäin hankkimastani DVD-RW:stä itsellä laukesi lukupää ensimmäisen DVD-R polton jälkeen, mutta se ilmeni myös totaalisesti siten että laite ei tunnistanut edes ostettuja CD-levyjä. No, takuuvaihtoonhan se meni ja nyt on samanlainen laite käytössä, miten kauan sitten toiminee..
Sama ongelma mulla. Kaikki cd:t toimii mutta dvd:t ei. Ennen toimi. Pitää koittaa irrottaa kans. Tosta firmware linkistä latasin ton mutta ei se suostunu asentaa/päivittää sitä kun siihen tuli että can't find the target drive.
Sama rata jatkuu täällä, mulla täydet dvd:t ja cd:t kyllä luki mut ei suostunu polttamaan, sanoi vaan että dvd tai cd ei ole kelvollinen poltettavaksi tai täysi... winukan uudelleen asennuksella korjaantui ongelma, harmi vaan että olin ehtinyt jo ostaa uuden aseman tilalle kun luulin että vanha oli lauennut. koittakaa myös vaihtaa asema eri ide piuhaan tai vaihtamalla master ja slave paikkoja, saattaa myös toimia.