Vaihdoin vanhan polttimen yllä mainittuun malliin ja nyt tulee hyllyssä olevista medioista lasinalusia (mirror,datawrite). Huollossa totesivat laitteen olevan ehjä, vika onkin "ominaisuus" ja käskivät vaihtaa levymerkkiä... Olen kuullut että ko.polttimella olisi ongelmia esim. verbatimien kanssa. Olisiko foorumilla hlöitä joilla sama poltin ja voisivat valoittaa toimivuutta verbatimien tai vastaavan, hyvänlaatuisen, median kanssa. Nimim. Lasinalusia riitävästi hyllyssä...
Ittellä ei ainakaan ole ollut noitten verbatimien kanssa mitään ongelmia minkään aseman kanssa (LG, NEC, Samsung). Mutta käy hakemassa esim. verkkokaupasta pari verbatimin dvd mediaa ja kokeile... Ja muista kirjotella alhaisilla nopeuksilla!
Verbatimin +R 16x (MCC004) levyjen kanssa oli minulla hieman vaihtelevaa menestystä 4167:ssa...Ei kuiten mitään lasinalusia, mutta huomattavasti heikompaa jälkeä 12x nopeudella, kuin aikaisemmalla 4163B:llä. Ellen täysin väärin muista, niin nuo taisi toimia minulla hieman paremmin DL12 firmwarella, kuin uudemmalla DL13:lla. Ne Verbatimin -R levyt on kyllä olleet 4167:ssakin tasaisen hyviä 8x nopudella, ja lisäksi Samsungin +R 16X (ricohjpn R03) levyt on toimineet loistavasti, ne vain katosivat joku aika sitten verkkokaupan valikoimasta. Jos ei muu auta, niin Taiyo Yudenin 8X + ja - levyjä LG:t varmasti polttaa loisto laadulla. Voin laittaa sitten illemmalla muutaman laaduntarkastuksen noista LG 4167:lla käräytetyistä levyistä nähtäville...jos on kiinnostusta. Verbatim 16X +R MCC004, poltto 8X, DL13. Aika heikolta näyttää...Juuri tuon takia Verbatimin + levyjä olen ruokkinut vain LiteOnille. Verbatim 16X -R, MCC 03RG20, poltto 8X, DL13. Ihan hyvää jälkeä. Edit: Niin noista laadun tarkastuksista ohjeistuksena yleensä pidetään, että PIE arvot pitäs pysyä alle 280 ja PIF arvot alle 4 (siis molemmissa max arvot), jotta laadun voisi sanoa olevan hyvää.
Itsellä kyseinen asema on polttanut kaikki tarjotut levyt ihan ok, ei ole ollut mitään ongelmia. Eniten olen käyttänyt Verbatim +R 16x levyjä.
Datawrite red ei lue eikä kirjota, muut mitä oon koittanu on toiminu. Vanhalla necillä nuo punaset toimi.
Kiitos,kiitos,kiitos... Eli verbatimin -R:ää ekaksi testiin sitten jos se ei pelitä niin toi mainittu "Taiyo Yuden" vois olla kokeilemisen arvoinen. Oliko se niin että noi tekee myös muille merkeille nk. parempia levyjä alihankintana? Eli esim merkin "X" paremmat levyt olisi tämän valmistajan mutta myydään kuitenkin "X" merkin alla, ja mediakoodista selviäisi vasta sitten totuus? Haluisin ostaa levyt Suomesta ja noita ei taida omalla nimellä täältä saada.
^ Noita Taiyo Yudenin levyjä käyttää ainakin Taiyo Yuden, Plextor ja That's...siis noista pitäs löytää ainoastaan Yudenin levyjä. Lisäksi ainakin Verbatim (pastel levyt ja osa muista 8x levyistä, pearl white levyt ei), Panasonic , Sony, TDK, Fujifilm ainakin osa noiden merkkien levystä voi olla Yudenin valmistamia. Edit: Unohtu. Laadultaan nuiden pitäs kait olla aika samanlaisia...Mitä olen seurannut cdfreaks.com foorumeita niin en ole mitä'än suurempia eroja huomannut ja itellä näiden Taiyo Yuden, Panasonic ja Verbatimin TYG02 -R 8X levyjen välillä ei ilmennyt ainakaan laaduntarkastuksissa mitään selkeää eroa. Toisaalta Prodye, Hyundai, Bulkpaq, Budget, Premium jne jne...käyttävät suruitta Yudenin mediakoodeja ja todennäköisesti levyt eivät ole nähneetkään Yudenin tehtaita...Laatu yleensä noilla vaihtelee huonosta surkeaan. Jos Yudenin mediakoodilla varustetut levyt vaikuttaa erityisen halvoilta, niin todennäköisesti ovat juuri niitä halpa levyjä, eikä Yudenin levyjä. Noista Verbatimeista ne +R levytkin voi toimia ihan hyvin, mutta itellä ainakin tuolla DL13 Firmwarella ei jälki ole halutun tasoista. Ei nuo Yudenit ja Verbatimit mitään ainoita laatu levyjä kuiten ole, esim. Ricohin 4X +R (RICOHJPNR01) ovat erittäin hyviä ja voi löytää suht halvalla. http://www.videohelp.com/dvdmedia.php?dvdmediadvdridsearch=RICOHJPNR01