Elikkäs Asensin tossa windowsin uudestaan tähän koneeseen jonka ostin kaverilta jokin aika sitten ja kun näin toisen kaverin polttavan levyjä paljon nopeampaa ku minä päätin sitten ryhtyä etsimään onglemaa ja vastausta. Eli alcohol 120% näyttää poltto-/luku nopeudeksi jotain 2-3X (nopeuden ollessa maximilla) jonka pitäisi olla reippaasti enemmän. Uusin Firmware asennettu, Nero ei pelaa en voi lähettää nero log fileä tai mitään tallennettuja tietoja, Oon koittanu muita poltto ohjelmia kanssa mutta nopeus pysyy samana. Eri levyjä olen koittanut. (käytössä nyt silver circlen-R:t 1X-16X) IDE kanavat on poistettu ja asennettu uudestaan. Samoin dvd asema. Kaikissa automaattinen DMA mode käytössä. Yhdessä kanavassa on nykyisessä siirtotavassa lukee ultra dma mode 2. (melkein joka ikisessä "Nykyinen siirtotapa" kohdassa lukee ei käytössä) Käyttis on Windows xp pro service pack 2 (päivitetty sp3:een) LG asema on kiinni ide piuhalla ja mun kovalevy on kiinni sillä uudemmalla. (punasella ohuella) MOBO on A8V-E Poltto onnistuu, mutta hemmetin hitaasti. Olen etsinyt apua joka ikiseltä saitilta. En ole aloittelija mutta olen vasta 15 v joten uutta asiaa tulee koko ajan lisää. Jos tarvitte lisää tietoja niin kysykää. BTW:Laitehallinassa näkyy jokin toinen dvd asema jonka nimi on Generic DVD ROM SGSI CD ROM DEVICE. Saattaa olla jokin Default ajuri tai jotain muuta mistä en tiedä mutta tuokin voi olla häiriön syy. Toinen asia mitä olen ihmetelly niin laitehallinnassa on kaksi ensi- sekä Toissijaista IDE kanavaa. Toisessa toissijaisessa kanavassa on "nykyinen siirtotapa" Pio-tilassa VOI OLLA ETTÄ JOTAIN TODELLA OLENNAISTA ON JÄÄNYT HUOMAAMATTA JOTEN JOS TULE MIELEEN MITÄ VAIN NIIN SANOKAA!
Sen verran kaivelin esille että Asema on master ja se on pri ide paikassa kiinni. Kaiken lisäksi vehjes toimi kaks kertaa nopeemmin pikkuveljen heikolla koneella ja sano tuola ensisijaisessa kanavassa nykyiseksi siirtotavaksi ultra dma mode 5 sen molempiin (laite 0 laite 1) kohtiin. (jossa mulla on vaan mode 2 toisessa kohtaa)
Generic DVD ROM SCSI CD ROM Sori tuli kirjotus virhe. Koitan googlettaa ton ja katon mitä löytyy. Vastaus löyty äkkiä. Se on daemon toolsin luoma asema Jossa voi käyttää imageja cd:nä.
Ongelma ratkaistu: Pistin ide liittimeen (samaan missä dvd asemakin on) slave kohtaan kiinni 80 gigan asemani. Nyt se lukee dvdtä kutakuinkin 4X ja polttaa 3X-8X juuri niin kuin pitääkin. Mutta ilmeisesti vain kun käytettävissä on juuri asentamani asema. Muistia mulla on 1,5 gb jos jokua vielä kiinnostaa ja jaksaa tutkia ongelmaani. Toinen IDE Toissijainen kanava on poistettu käytöstä ja Toisessa ensimmäisistä lukee ultra dma mode 2:en ala puolella nyt ultra dma mode 5.
Jatkossa käytetään sitten tuota viestin muokkausta. "Jos huomaa viestin kirjoittamisen jälkeen että jokin kohta ei mennyt ihan oikein niin kohtaa painamalla viestiketjussa oman viestin päällä, pääsee kyseistä viestiä muokkaamaan." http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/145689