Eli tällä hetkellä erinäisistä syistä oma kone on telkkarin perseessä kiinni ja ongelmana ylläri se, että kuvasta ei saa selvää kunnolla. Kone ja telkkari on yhdistetty S-video johdolla toisiinsa eli näyttikseen takaa telkkarin scartiin (Yllättäen kuva vilkkuu pirusti) Telkkarin natiivireso on 1280x768. Tämä reso riittää minulle ihan hyvin, mutta tahtoo tuo kuva olla suoraan sanottuna hemmetin epäselvä. Kuvakkeet on pieniä, teksteistä ei saa selvää ja jos meinaa surffata netissä niin itse selain on sitten jumalattoman iso tuohon telkkariin suhteutettuna. Mitä olen yrittänyt tehdä: 1. Säätäny kuvakkeita isommaksi windows xp:n säädöistä. 2. Säätäny winukan dpi lukua isommaksi 3. Koittanu kuvan paranemisen toivossa yhdistää RCA:lla konetta ja telkkaria, mutta kuva oli mustavalkoinen vaikka kuinka sääti. Käyttis: Windows XP pro Näyttis: Radeon 9600 256mb+uusimmasta päästä oleva Catalyst Control Center. Näyttiksessä ei ole muuta kiinni kuin s-video piuha telkkariin. Tv: LG 28" laajakuva töllö, ei siis lcd vaan old school putkiversio. Takana 2 Scart paikkaa+etupaneeli (ääni+video) Olisikohan tähän jotain yksinkertaista tai monimutkaista vinkkiä millä saisin tuon kuvan näyttämään hyvältä/järkevältä?
Tuskinpa sitä sen paremmaksi saa, sillä tuo kuvaputkitekniikka on todella heikkoa nykylaitteisiin verrattuna, eritoten jos silmäsi on tottunut lcd-pikseleihin. Lisäksi s-video on varsin heikko videonsiirtämiseen (pitäisi vähintään olla komponenttivideo), lisäksi välissä oleva scartti paskoo viimeisetkin kuvanrippeet. Jos yhtään löytyy rahaa niin kaupasta on alkanut saada 24" full-hd näyttimiä noin 300€ hintaluokassa ja allekkin.
Uutta telkkaria ollaan tässä suunniteltukin jo hankintalistalle. Pitää koittaa vielä kikkailla tuon reuhkan kanssa.
mistä oot löytäny tolla resolla olevan putkitelkkarin..? suomessa myytävien töllöjen resohan on 720×576, ja tapauksissa joissa käytössä on suomalainen tv, näytön ohjaimesta tuon kyseisen resoluution näyttölaitteelle tuominen tuo parhaan mahdollisen kuvanlaadun..
Oon tainnut nyt sekoilla jotain. Noh ei se mitään muuta kuitenkaan. Minkälaista softaa tollaseen resoon tarvitsee kun omassa pienin on 800x600?
noh, siitä pienimmästä kannattaa aloittaa yrittämään, jos kuva siitä selkenisi, mutta valitettavasti en osaa sanoo mistä pääsisit käyttämään tv:n natiivia.. olettaisin että jossain catalystien asetuksista saisi laitettua, mut en tosiaan gayforce miehenä tiedä.. sry..
Ihan aluksi haluan kiittää kaikkia teitä minua auttaneita ja meidän mahdottoman hyviä laitteita! Nyt on resoluutio asetettu 720x576. Catalyst Control Centeristä sai tuon pienemmäksi. Tuo resoluutio oli 800x600 resoa yhden pienempi joten otin sen. Sitten jos lähdettäisiin kuvaa parantamaan eli täytyy tieten luopua tuosta S-video kaapelista kokonaan. Liittimenä minulta löytyy tälläinen: lähtee kortistä s-video liittimenä ja muuttuu heti neljäksi kappaleeksi RCA piuhoja. Värit ovat keltainen, vihreä, sininen ja punainen. Koitin tuota kyseistä piuhaa aiemmin ja tuloksena oli se, että kuvaa ei tullut ulos mistään muusta paitsi vihreästä liittimestä ja kuva oli mustavalkoinen. Tätä mustavalkoisuutta en saanut sitten korjattua millään tapaa. Olisiko tähän kuva ongelmaan vinkkejä?