Liian alhaiset voltit 12voltille (APUJA???)

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Zayli, Jan 19, 2013.

1. Zayli

Zayli Member

Trophy Points:
    11
    Elikkäs oma kone antaa nyt vaa 12volti railille vaa 10.23volttia ku windows on päällä ja kone välillä freezailee?! BIOSissa näyttää 12voltille sen 12.3volttia... Oon koittanu omaa virtalähettä 2 kaverin omassa koneessa nii se näyttää iha normaalilta (windowsissa everestillä ja BIOSissa kummasaki samat voltit).. tosi niissä ei oo sillo olluu tuota energiaasyöppöä (sapphire hd 4870 toxic).Oon myös koittanu kaverin 500w virtalähettä mutta samat lukkemat silti ja oon myös koittanu kaverin ati hd 2600prota siltiki näytti samoja määriä -.-. Voiskoha vika olla kovalevyssä ku sieltähä se windowsi käynnistyy vai eikait tuo emo oo menossa ?
    Koneen specsit
    Intel core 2 duo 3.1ghz e8500
    sapphire hd 4870 toxic
    2x2g kingston ddr3 1333mhz
    MSi p45-8d
    Corsair hx450w (tuo ei riitä tuoho kokoonpanoo mutta ku kone ei toiminu toisellakaa virta lähteellä eikä sillä ati hd2600sellakaa d: )

2. teme565

teme565 Active member

Trophy Points:
    66
    Noi softamittarit voi näyttää ihan mitä sattuu, enkä tuosta biosin näyttämä oikeellisuudestakaan ole varma. Jos taloudesta löytyy yleismittari, niin sillä mittaamaan jännitteet molexista. Punaisesta johdosta 5V ja keltaisesta 12V.
    Muistit on aina hyvä testata, eli memtestiä pyörittelemään. http://www.memtest.org/
    Onko miten vanha windows-asennus?

3. Zayli

Zayli Member

Trophy Points:
    11
    juu koitin aijeimmi kokkeilla tuolla yleismittarilla mutta sitte huomasi että ei toimi koko paska.. kone on vrm 4vuotta vanha ku ostin sen kaverilta (aijemmi toiminu iha hyvi) ja kuukaus sitte
    asennettii uuestaa windowsi ja se toimi pari tuntia nopeesti :D ja siitä viikko nii alko freezailemaa. koitin aijemmi myös eri muistikampoja ja ei pahemmi vaikuttanu mutta voisi siltä tehä tuon memotestin.. kone freezailee vaaan windowsissa .. aijemmi myös teki sillai ettei lähteny lähti päälle ja heti sammuti ihtestää ja jatko samallai että samu meni päälle itestä sammu jne..

Last edited: Jan 20, 2013
  4. JTPN

JTPN Active member

Trophy Points:
    58
    jos poweri "haisee" semmoselle palaneelle muoville, tai muutenvaan pahalle katkulle, on siittä varmaankin konkka tai pari pullahtanut. sitten vaan takuuseen, ja jos ei ole niin rohkeasti vaan pelti päältä irti ja katselee näkyykö mitään mikä olisi vinksallaa,räjähtänyt,palanut yms.
    jos saat toisen powerin, kokeile furmark ja intelburntest yhtäaikaa,maksimoidaksesi powerin kuormituksen, jos powerin tiedät olevan ehjä, on vika jossain muuhalla koneessasi.
    pelkkä pölyjen puhdistus voi auttaa kaatuiluun, ja piitahnojenvaihto,ei se välttämättä poerista kiini ole.

nii et jos powerin sisällänäkyy tämmösiä http://farm1.static.flickr.com/42/120329818_0e20370795.jpg
    tolleen pullottavia kondensaattoreita, tai jos niistä on tursunut jtn pihalle. niin poweri on entinen.
    jos osaat tinata, niin voit vaihtaa uudet konkat itse tai käyttää korjaajalla. tai uutta poweria

5. Zayli

Zayli Member

Trophy Points:
    11
    Kyllä oon kahtonu eikä ollu konkat muistaakseni pullollaa ja poweri toiminu muissa konneissa ja oon koittanu kaverin powerii omassa koneessa ja silti samoja vikoja näyttää /: tosin en oo viel voinu koittaa toista kovoa. ku pitäs saaha tietää kumma se pitäs uus ostaa emo vai kovo o: ku satuttoi avaamaa tuo poweriki jo aijemmi ku aateltii että takuu menny ku kummiski 4-5vuotta vanha, mutta siinä oiski näköjää ollu 7vuoje takuu..on tuo kummiski iha laadukas virtalähe. ollu ainaki sillo enne aika jees poweri antaa 12voltilleki 33ampheeria. mutta pitää tnä kokeilla memotestiä ja noita burntestejä sun muita ku en oo iha varma oliko se miten tuo poweri.. heti ku pääsen taas kämpille ja koneelle :D pitää huomennä käyä kärkkäiseltä ostaa uus yleismittari ja testailla

Ja eilen kokeilin omaa poweria ja tuota näyttistä kaveri aika vanhassa koneessa. semmosessa jossa oli phenomi x2 3.0ghz jossa oli tpd 120w ja joku vanha asuksen emo jossa oli nopeaa ddr 2muistia :D iha hyvi se sielä toimi..

6. Zayli

Zayli Member

Trophy Points:
    11
    Juuu ei ollu mikää konkka pullahtanut..

Last edited: Jan 21, 2013
  7. Zayli

Zayli Member

Trophy Points:
    11
    ei ollu emossa eikä powerissa mikää konkka pullahtanut ja memtesti nnäytti että kaikki on iha hyvi .

8. JTPN

JTPN Active member

Trophy Points:
    58
    piditkö yön yli päällä?
    eihän kaatuilu johdu ylikuumenemisesta?

9. Zayli

Zayli Member

Trophy Points:
    11
    Pijin aamu 8ta viitee asti . Ja ei lämmöt oo korkealla ku oon seurannu niitäki.:s

Share This Page