Eli haluaisin ihan ensiksi tietää, että mitä tarkoittaa pc sisääntulo televisioissa? Toiseksi, jos tietokoneessani on yksi dvi ulostulo, niin onko mahdollista haaroittaa ulostuloa ja sitä kautta kytkeä näyttö että telkkari tietokoneeseen dvi:llä? Mitä tapahtuu kuvanlaadulle? Onko laitteessa jokin kytkin, jolla vaihdetaan aina käytettävää laitetta? Kiitos jo etukäteen
Tuo pc-sisääntulo tarkoittanee VGA-liitäntää. Tuohon haaroitukseen en ota kantaa kun kokemusta ei ole.
mulla sellain kysymys, että onko mahdollista heittää tietokone kiinni normaaliin kuvaputki telkkariin? ei se että tekisin, niin kamala se kuvanlaatu näissä kuvaputkitelkkareissa.
On kyllä hölmösti nimetty jos puhutaan PC sisääntulosta, kun PC:stä saa ulos kaikenlaisia signaaleja, mutta ihmiset on niin tyhmiä, että ei ne tietäis mikä VGA liitäntä edes on. Kuningash täältä löydät lisää tietoa. http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/90564
No mulla on tietokone ihan VGA liittimellä kiinni kuvaputki tv:ssä, näytönohjain on tollanen vanhempi (tällähetkellä) nvidian geforce2 32Mb TV-out:illa, siinä ei siis ole svideo liitäntää vaan ihan keltainen rca lähtö, ja tv:ssä saman moinen. Piuhakiinni, ja ihan hyvin on voinut katsella esim leffoja tv:stä, tosin resoluutiota pitää hieman pienentää koska tv ei tue niin suurta resoa kuin tarvitsisi. Mutta pienellä säädöllä olen katsellut oikeastaan kaikki filmit tv:n kautta, joissakin (riippuen tiedoston koosta) on lähes yhtä hyvä kuvanlaatu kuin dvd:ltä katseltaessa. Mut joo eli jutun ydin oli, että juu, kyllä saa toimimaan myös kuvaputki näytöltä, kohtalaisesti. En kuitenkaan lähtisi mitään pelejä pelailemaan tai muuta sellasta, netin käyttö onnistuu ja leffojen katselu, siinäpä se ja tietty winampin käyttö on mukavempaa soffalta käsin.
_kooma_ keltainen rca lähtö ei ole sama asia kuin vga eli ei sinulla ole vga:lla tv liitetty tietokoneeseen. http://en.wikipedia.org/wiki/Composite_video
Moro. Olen kokoamassa pientä kotieteatteria mutta en ole ihan varma miten nämä laitteet pitäisi liittää toisiinsa, korjatkaa jos olen ihan hakoteillä: -THOMSON Kotiteatterisarja DPL937VD LINK Kotiteatteri kiinni televisioon HDMI kaapelilla? -ViewSonic NextVision N3766w lcd HD TVLINK -Nintendo Wii LINK WII kiinni televisioon vaikka scrtilla? -Xbox 360 jossa on tällainen kaapeli LINK Xbox kiinni televisoon komponentilla? (kaikki 6 kaapelia televisioon???) -Tietokone jossa DVI uloslähtö Tietokone televisioon kiinni DVI kaapelilla ja VGA adapterilla? Jos nämä näin laittaa toimiiko xboxilla ja wiillä 5.1 äänet sekä xboxilla HD-kuva? Kiitos mahdollisista ratkaisuista.