Liittymän nopeus

Discussion in 'Aloittelijoiden P2P-ongelmat' started by nilos, Oct 13, 2004.

1. nilos

nilos Guest

Hommasin Elisa adsl 512/512 liittymän,mutta nopeus tuntuu lähinnä 256/256 vauhdilta.Testattu monista eri paikoista,mutta mistään ei valu 256 enempää.Voisko olla että Elisa olisi kämmäilly liittymän asennuksessa vai mistä toi vois johtua? Voisko nopeuden tarkistaa jostakin muualta ku valittamalla Elisalle?
    Kiitos tiedoista

2. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Asiakaspalveluun soitto vaan.
    Joissakin ADSL purkeissa on myös mahdollista tarkistaa linjan nopeus(maksiminopeus ainakin).

3. n_r

n_r Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin eikös nuo nopeudet ole mahdollisia maksimi nopeuksia? Näin ainakin itse olen sen pienellä präntätyn ymmärtänyt. Eli jos tilaat 256/256 liittymän niin et saa 512 nopeudella siitrymään tavaraa, mutta hyvinkin 64 nopeudella siirtyy viikkotolkulla.

Eli lyhyesti, mitään vähimmäsnopeutta ei taideta luvata?

Mutta soitto asiakaspalveluun ja varmistus!

4. Puntsi

Puntsi Active member

Trophy Points:
    66
  5. Jubez

Jubez Regular member

Trophy Points:
    26
    Joo ja ADSL-liittymän heikkous on se et jos uppi on tukossa ei sisään tuu yhtää mitää... Se vaa on karu tosiasia

6. Pahkasika

Pahkasika Guest

Elisa on surkein, huonoin ja epäluotettavin jne.. Ainakin omasta mielestäni, Kokemusta löytyy. Ensin ne laskutti melkein tupla hinnan.(noin 75€)Ja kesti kauan ennenkuin se saatiin normaaliksi. Ja sitten ne ei edes vastaa viesteihin. (vaikkakin ruuhkaa löytyy jonkin verran) Ja ensimmäisen kerran, kun tilasin liittymän ja asentajat tulivat, he eivät osanneet asentaa liityymää. Ja nyt 512k nopeuden piti muuttua 1mb, niin ei muuttunut.

7. nilos

nilos Guest

Joo,ei täst liittymäst enempää potkuu löydy ku toi 250k.Soitin Elisalle ja sanovat tarkastavansa asian.
    Saapa nähä koska tarkastaa ku pelkän liitymänkin avaamiseen vierähti reilut pari kuukautta.
    Kyllä syö miestä..

8. arves

arves Regular member

Trophy Points:
    26
    Testaa netissä liittymäs nopeus..
    Noi vissiin on aika lailla luotettavia..ainakin omalla kohdalla toimi..
    http://www.msoynet.fi/speed.htm

Tuo linkki ei minulla ainakaan toimi???

9. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Trophy Points:
    116
    Hyvin toimi toi testi...vain 3kb/s heitto. Voit tietysti testa imuttaa joltain luotettavalta isolta servulta jotain pakua...pitäis tulla yli 50kt/s.

10. .W.

.W. Regular member

Trophy Points:
    26
    Parhaimmaksi testiksi on osoittautunu kun lataa kokeeksi funetin ftp palvelimelta hetken aikaa jotain linuxin.iso tiedostoa. Ne on ainoita isokokoisia tiedostoja siellä. 5min kun lataa, pitäisi netin dl. nopeus olla selvillä hyvin. Tota testiä oon ite käyttäny aina kun tarvista on ollu..

ps. jos netin nopeus on siinä sopimuksessa esim 512/512, pitää sen nopeuden toimia silloin ihan yhtä nopeasti molempiin suuntiin. Sopimus sitoo ISPiä. Tietty monilla P2P ohjelmilla uppi hidastaa downia, etenkin DC++:lla, jos ei käytä sitä small send buffer asetusta.. Mulla ainakin torrentti huutaa melkohyvin 54/54, eli maximivauhdilla suuntaan ja toiseen.. Tosin nyt oon laittanu rajotuksen up 50 ja down 45, kun ei enään halunnu jäädä kaistaa tavalliselle http liikenteelle..
    Ja, sekin on kait pakko sanoa, että Wintoosan alla en koskaan päässy maksiminopeuksiin.. 47/47 oli aikalailla maksimi. Eihän toi iso nopeuslisä ollu, mutta huomattava 7KB/s kumminkin.. :)

11. Jubez

Jubez Regular member

Trophy Points:
    26
    se 7 kB/s on TODELLA paljo tos nopeus luokassa... se on melkee 20 % enemmän.. Ja mitä elisaan tulee ni mulla oli se 2-3 kk ja se pätki ja katkeili koko ajan. Ne tutki asiaa ton koko 2-3 kk mut mitää ne ei saanu aikaa enkä saanu ees mitää hyvitystä tosta pätkimisestä. Vaihoin baanaa ja meni about viikko ku mun netti toimi niin ku pitikii (oli vikaa kaapelissa maassa) ja sain ton takii vielä kuukauden ilmaseks. Sitte ku Elisaa olin irtisanomas ni ihmettelin ku sovittuna päivänä ei Elisa mennykkää poikki. Ootin vielä viikon ja vieläkää ei menny poikki (sitä jo oltii Baanan asentajan kans ihmetelty). No ku soitin Elisalle selvis et mitää irtisanomista ei oltu ees alettu käsittelee.. Eli hyvä Elisa, sielä pelaa kaikki.
    No whatever, aika offtopiciks tääkii taas meni mut oli pakko kommentoida kuinka paska se Elisa on

12. [OP]Hawk

[OP]Hawk Member

Trophy Points:
    16
    Itellä myös Elisan 2/512
    Funetista saa max. 100 kt/s ladattua ja suomalaisilla sivustoillakin jää usein tohon nopeuteen, joskus tulee 150-200 kt/s, mutta aika harvoin & harvalta sivustolta.... sitten, kun lataa usalaisilta sivustoilta niin saa aina kaistan täydeltä 180-200 kt/s :S
    max. nopeus on 207 kt/s mitä antaa downia, mutta se vaatii ettei ole mitään muuta download / upload liikennettä.

Adsl yhteydessä download ja upload kaistojen taajuusalueet ovat osittain päälleikkäiset ja tosta johtuu downloadin hidastuminen uploadattaessa(half duplex usein käytännön nopeuksien kannalta).

Onkohan Elisalla vaan kotimaanlinjat noin tukossa, kun ulkomaankaistaa ainakin tuntuu riittävän :S

Share This Page