Linkit ei toimi! käynnistä-valikossa!?

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by Lazba, Jul 28, 2005.

  1. Lazba

    Lazba Member

    Joined:
    Nov 13, 2004
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Nyt menee hermo! Oon tässä tapellut tuon koneen kanssa kun hävitti kaikki työpöydällä olevien kuvakkeiden linkit. Eli mikään ei johda minnekään!? Myöskin käynnistä-valikossa ei toimi yksikään linkki!?
    Ohjelmat saa käyntiin ainoastaan sieltä minne ne on asennettu.
    Oon ajanut ad-awaren, spybotin, nortonin virusskannauksen, kaksi kertaa Trend Micron online-skannerin, asentanut rekisteriin exefixin...
    Työpöydällehän saa kyllä nuo pikakuvakkeet tehtyä uudestaan, mutta tuo käynnistä-valikko onkin hankalampi. Ja kyllä tossa koneessa on vielä mun mielestä jotain häikkää.
     
  2. Solitude

    Solitude Regular member

    Joined:
    Feb 12, 2003
    Messages:
    137
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Outo ongelma, mutta työpöydän kuvakkeet saat vedettyä sinne tai menemällä XP:ssä juureen:
    C:\Documents and Settings\KÄYTTÄJÄNIMESI\Käynnistä-valikko
    tms.
    Sinne vaan uudet - tai uudestaan asennus ohjelmiin. Toistuessa sulla on luultavasti erittäin ärsyttävä virus koneella :)
     
  3. Lazba

    Lazba Member

    Joined:
    Nov 13, 2004
    Messages:
    11
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    En muistanutkaan, että ne käynnistä-valikon linkit on tuolla mutta...
    Kun yritin kokeilla ja tehdä sinne yhtä uutta pikakuvaketta, niin siitä tuli tiedostonimi word.lnk joka ei myöskään johda minnekään!? Eli edelleen toimii vain alkuperäisestä paikasta!
    Löysin aiemmin muutaman haittaohjelman, mutta en viruksia. Voisiko joku haittaohjelma sekoittaa rekisteriä tms. niin pahasti, ettei auta enää kuin uudelleenasennus?

    Paitsi nyt sain käynnistä-valikkoon toimivan linkin kun raahasin sieltä juuresta kuvakkeen suoraan käynnistä-valikkoon! Mutta silti ihmetyttää ongelman syy.
     
    Last edited: Jul 29, 2005

Share This Page